Ojämnt slitage styrstål??

johanisback

Välkänd medlem
2 nov 2013
100
2
6
Uppsala
Hej, en snabb fråga...

Hur mycket skiljer det sig i hållbarhet mellan billigaste tänkbara styrstål och kräm de la kräm produkter?
Anledningen till att jag frågar är för att igår så lämnade mitt vänstra stål in för avbyte, mitt högra är jättefint och näst intill toppskick av utseendet att döma. Jag har aldrig bytt själv så jag vet inte vad som sitter/satt.
Dessa stål sitter på SLP-skidor. Ja vill minnas att jag bedömde båda stålen som ok när ja köpte maskinen men kan sett fel.

Nu har jag förvisso beställt "riktiga" stål så jag låter tiden utvisa skilnaden nu.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
378
83
Malå/Adak
Det som brukar ta död på vänsterstål är vägkörning. Vi har som bekant högertrafik och intill högra plogkanten, dvs den du oftast följer när du kör efter en väg, är det snö medans snön längre ut mot mitten på vägen, dvs där vänsterstålet/skidan går, är tunnare eller kanske tillockmed saknas på våren.

Det är tämligen vanligt att folks vänsterstål tar slut före det högra.
 

johanisback

Välkänd medlem
2 nov 2013
100
2
6
Uppsala
Jo de är lika självklart som att Björn skiter i skogen :) men polarens stål borde blivit lika risigt.. Men de kanske var sämre än ja trodde från början. Var mest intresserad av kvalitetsskillnaderna.