OFT Racing Plug & Play PRO ARMOR.. Nödstopplina till polaris, någon som testat ?

Dyngral

Välkänd medlem
17 sept 2009
570
2
18
Luleå
Sv: OFT Racing Plug & Play PRO ARMOR.. Nödstopplina till polaris, någon som testat ?

Har inte testat men funderade på en sån men tillslöt blev det en Gunnar och jag är mkt nöjd. Rekommenderas!
 

Mallooow

Medlem
26 aug 2014
32
0
1
Malå
Sv: OFT Racing Plug & Play PRO ARMOR.. Nödstopplina till polaris, någon som testat ?

Har inte testat men funderade på en sån men tillslöt blev det en Gunnar och jag är mkt nöjd. Rekommenderas!
Såg att gunnar är lite billigare.. vad är just skillnaden på dem ?
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Sv: OFT Racing Plug & Play PRO ARMOR.. Nödstopplina till polaris, någon som testat ?

Min har funkat bra. Färdiga kontakter, mycket enkelt att koppla in.
 

Mallooow

Medlem
26 aug 2014
32
0
1
Malå
Sv: OFT Racing Plug & Play PRO ARMOR.. Nödstopplina till polaris, någon som testat ?

Min har funkat bra. Färdiga kontakter, mycket enkelt att koppla in.
Okej, hur är kvalitén ?

Och sitter den hårt/löst ? Tänker den lossnar väl inte förns man ramlar av skotern eller liknande ? Tänker att de kan vara ganska drygt om den lossnar under vanlig körning.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.085
886
113
Stora Blåsjön
Sv: OFT Racing Plug & Play PRO ARMOR.. Nödstopplina till polaris, någon som testat ?

Fördelen med gunnarn är att klykan är bättre (mjukare plast så den tål kylan bättre).
Nackdelen med gunnarn är att den inte går att öppna om den strular.

Den som oft använder har inte lika bra klyka, men är enkel att öppna om det skulle bli oxid på kontaktytorna i den.

Båda sitter fast lika bra, lossnar inte i onödan, vilket tilför väldigt mycket mer säkerhet än dom vanliga med gummiplutt.

Sen har jag tidigare tipsat om att använda nödstopen som avstängnng för då får man hela tiden ett test på att den fungerar och man håller snö och is borta.
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Sv: OFT Racing Plug & Play PRO ARMOR.. Nödstopplina till polaris, någon som testat ?

Tycker att asker lämnade ett bra svar på frågan.
 

Mallooow

Medlem
26 aug 2014
32
0
1
Malå
Sv: OFT Racing Plug & Play PRO ARMOR.. Nödstopplina till polaris, någon som testat ?

Fördelen med gunnarn är att klykan är bättre (mjukare plast så den tål kylan bättre).
Nackdelen med gunnarn är att den inte går att öppna om den strular.

Den som oft använder har inte lika bra klyka, men är enkel att öppna om det skulle bli oxid på kontaktytorna i den.

Båda sitter fast lika bra, lossnar inte i onödan, vilket tilför väldigt mycket mer säkerhet än dom vanliga med gummiplutt.

Sen har jag tidigare tipsat om att använda nödstopen som avstängnng för då får man hela tiden ett test på att den fungerar och man håller snö och is borta.
Tack Asker för ett tydligt svar! Vilken tycker du personligen är bäst och vilken använder du ?
 

Rising

Välkänd medlem
1 dec 2009
316
0
16
Sv: OFT Racing Plug & Play PRO ARMOR.. Nödstopplina till polaris, någon som testat ?

Beställde OFT Racing plug & play pro armor för $55 från usa och installerade igår.. Mycket lättsam installation iaf. Återstår att se hur kvaliten är. Funktionen har fungerat klockrent i garaget iaf. Den sitter fast rätt hårt.