Officiella: Snowhawk tråden

Livinloud

Välkänd medlem
26 dec 2005
128
0
6
Örnsköldsvik
Såg en film om Snowhawk på Youtube och fy satan vilken ful best :D måste vara sjukt svår att lära sig köra med den, men säkert kul när man kan..

Sen måste folk skratta något otroligt när ni åker förbi med en sån :p hade ialla fall jag gjort.

Nä skoter ska vara skoter och inget ***** mumbo jumbo cross-skoter osv.

Saken är den att den är inte en mumbo jumbo cross skoter. När man kör / sitter på den känns den väldigt välbalanserad och smidig.
Inte alls lika klumpig som man tror.

Jag tycker du ska testa en..

Angående utseendet tänker jag inte uttala mig. Alla har olika smak. :D
 
F

FlewFish

Saken är den att den är inte en mumbo jumbo cross skoter. När man kör / sitter på den känns den väldigt välbalanserad och smidig.
Inte alls lika klumpig som man tror.

Jag tycker du ska testa en..

Angående utseendet tänker jag inte uttala mig. Alla har olika smak. :D
Precis det jag också tror att den verkligen är skön när man kört ett tag. Och smaken är som baken.
 

brainstorm

Välkänd medlem
7 nov 2007
420
0
16
riksgränsen,östersund,göteborg
nej det där är gamla skidan..den nya kan du skåda på snow hawks hem sida..den e lite smalare o har bara två styrtål samt en slags skena bredvid....går inte att jämföra samma dag ens i körupplevelse!...OCH till ngn som sa att det nya fästet kanske inte behövs så:eek:..visst man kan ju skita i det med men det är också vääääldigt stor skillnad på att köra med den:rock:..man blir inte alls lika trött med den som med gammel fästet..man kan köra med en hand eller helt utan o bara luta kroppen lite så svänger den galant med...så hawk ägare...sätt pengarna på ngt som gör stor skillnad om ni vill uppdatera era maskiner!;)
Är detta den nya skidan?!




Jag hoppas ni kan se bilden
 

Livinloud

Välkänd medlem
26 dec 2005
128
0
6
Örnsköldsvik
Tack Brainstorm..

Jo jag funderar på att uppgradera till den nya skidan :)

Ska fundera lite mer och se över finanseriet :p Den kostar ju sina pengar ca4300kr inklusive frakt

Ska bygga om lite dörrar och instrumentbräda i bilen också.. GRRR varför kan aldrig bilen låta tillräckligt bra nångång??!
 

MrT

Välkänd medlem
14 dec 2005
138
0
6
Uppsala
Det blir förhoppningsvis lite bilder efter helgen.
Åker till Åkersjön på fredag för första turen!

Är det nån som vet vad ultimaxremmen heter till 600:an? Och om det går att fästa en reservrem nånstans?


Jag ringde och pratade med Abina group om instruktions/hand -bok, men han lät helt oförstående till min fråga:confused:.
Finns det nån bok att skaffa?

/Thomas
 

brainstorm

Välkänd medlem
7 nov 2007
420
0
16
riksgränsen,östersund,göteborg
Det blir förhoppningsvis lite bilder efter helgen.
Åker till Åkersjön på fredag för första turen!

Är det nån som vet vad ultimaxremmen heter till 600:an? Och om det går att fästa en reservrem nånstans?


Jag ringde och pratade med Abina group om instruktions/hand -bok, men han lät helt oförstående till min fråga:confused:.
Finns det nån bok att skaffa?

/Thomas
har en ny om du e intresserad?sänd ett mail
 

Casy

Välkänd medlem
5 dec 2007
628
0
16
Mörsil/Krokom
Kollade några klipp på youtube, saatan vad kul det ser ut! En sån måste jag lätt spara till!
Ni som kör, ni har aldrig fått skid-släpp någongång? Att det inte får fäste och halkar undan..
 

GnarqEn

Ny medlem
13 jan 2008
2
0
1
Jag införskaffade mig en hawk i början på vintern här och den är det absolut roligaste fordon jag har kört hittils även fast det bara är en 503.

Sen har jag en liten fråga. vet nån om det finns slutburkar till dessa motorer och isf vart man kan få tag i en?
 

Livinloud

Välkänd medlem
26 dec 2005
128
0
6
Örnsköldsvik
Jag införskaffade mig en hawk i början på vintern här och den är det absolut roligaste fordon jag har kört hittils även fast det bara är en 503.

Sen har jag en liten fråga. vet nån om det finns slutburkar till dessa motorer och isf vart man kan få tag i en?

Jag personligen tror inte det finns. Det är redan ett "trimsystem" ifrån JAWS..
Går väl att montera något annat där om man vill ha ett högt missljud tex en ljuddämpare ifrån en bil som du moddar.
 

Livinloud

Välkänd medlem
26 dec 2005
128
0
6
Örnsköldsvik
Kollade några klipp på youtube, saatan vad kul det ser ut! En sån måste jag lätt spara till!
Ni som kör, ni har aldrig fått skid-släpp någongång? Att det inte får fäste och halkar undan..
Visst händer det. Men det blir aldrig lika farligt som med tex en cykel. Släpper skidan så glider du ju på "buken".
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Någon fråga:
Jag har för mig att det är rullgas på höken, tycker att jag läst det i någon recension, nån av er som monterat tumgas och kan jämnföra vad som känns skönast för er? =)

Om man vill byta matta, vad är det för mått?
 

Livinloud

Välkänd medlem
26 dec 2005
128
0
6
Örnsköldsvik
Någon fråga:
Jag har för mig att det är rullgas på höken, tycker att jag läst det i någon recension, nån av er som monterat tumgas och kan jämnföra vad som känns skönast för er? =)

Om man vill byta matta, vad är det för mått?
Ja dom har rullgas. Jag kör med rullgasen. Jag gillar det..

Beror på årsmodell såklart.. Men vanligast är väl 307lång 38cm bred och 44mm kammar..

En vanlig standard matta med andra ord..
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Ja dom har rullgas. Jag kör med rullgasen. Jag gillar det..

Beror på årsmodell såklart.. Men vanligast är väl 307lång 38cm bred och 44mm kammar..

En vanlig standard matta med andra ord..

Najs :) Mest mattan jag var fundersam över ifall det skulle varit något specialmått för att passa snowhawken. Skulle grymt gärna vilja testa en, har ingen budget för att köpa en själv nu, men kanske nästa vinter, eller vintern efter det.
 

Livinloud

Välkänd medlem
26 dec 2005
128
0
6
Örnsköldsvik
Skulle grymt gärna vilja testa en, har ingen budget för att köpa en själv nu, men kanske nästa vinter, eller vintern efter det.
Jag tror inte på att bara testa den. Jag tror många dömmer ut den just pga utav att dom bara provar den dom ger den inte en chans. Det är deras egna okunskap i hur skotern hanterar som gör att så många dömmer ut den..
När jag först prövade min så höll jag på köra över grannens vinbärsbuskar..

Men det går bara bättre och bättre..
Jag har inte kört cross innan så jag saknar väl lite känsla.

Men om ni köper en och ger den en riktig chans så kommer ni inte bli missnöjda.

Men jag tycker det är dåligt med folk i tråden? Är det verkligen bara 3st här som kör snowhawk?
 

MrT

Välkänd medlem
14 dec 2005
138
0
6
Uppsala
Ja dom har rullgas. Jag kör med rullgasen. Jag gillar det..

Beror på årsmodell såklart.. Men vanligast är väl 307lång 38cm bred och 44mm kammar..

En vanlig standard matta med andra ord..
Tyvärr är det inte en std matta. Den är bara 30cm bred och har rundade kammar, har för mig att jag har 57mm i mitten och 38mm på kanterna, men på 500:an är det nog "bara" 44mm kammar.

Jag var ut på premiär-tur nu i helgen, kan inte ens tycka det var svårt första minuterna. i lössnö är det bara lägga ner och gasa.
Jag har iof. kört en del cross tidigare men kan inte se vad som är svårt så länge det finns snö. Däremot åkte vi på nån led med alldeles för lite snö och bara sten, då blev det jobbigt när det inte går fortare än gå fart.

Här finns lite bilder från Åkersjön 12/1 2008: http://www.pixbox.se/pic_show_id17806280.html
 
Last edited:

swedefire

Medlem
18 nov 2007
8
0
1
Hej!

Det är samma matta på 600 och 500

57 i mitten och 38 på sidorna, alla hawkar finns som LT och ST
Alltså Longtrack (345) och shorttrack (307)

Det kom en ny matta -07 som ser lite annorlunda ut, förstärkta kammar förberedda för dubbning.

Mattan har för övrigt standard delning men är bara drygt 30cm bred....