Ockelbo 600

petervincent

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
Var uppe i Trehörningsjö under nyår och åkte lite på svärfars gamla Ockelbo 600. När jag var ute på sjön tappade den all kraft så fort jag gav mig ut i lössnön. Det var precis som om det kom in snö någonstans, för när den blivit riktigt varm slutade den att krångla. Är detta ett känt problem? Finns det någon som har en sån här gammal häck? Finns det någon mer information runt Ockelbo? Svärfar har förstås köpt den utan manualer eller dylikt, vore kul att botanisera lite!
 

Michael

Välkänd medlem
1 jan 2000
399
0
16
Jag har en Ockelbo 6000, men jag har aldrig råkat ut för att den kroknar när den är kall, ej heller att den dragit i sig snö någongång trots att man har plöjt en hel del lössnö med den.
Är du säker på att det är en 600, för om det är en 6000 så har jag manualer.
 

ulf_tagesson

Medlem
1 jan 2000
14
0
1
Ockelbo Sverige
Några sådana problem har jag aldrig haft, men det beror kanske på att jag inte har en Ockelbo 600.
Ockelbo 600:an fanns i början på 80-talet i två versioner, en encylindrig och en tvåcylindrig. Ockelbo fabriken sålde visst grejor till fabriken som gjorde Rajdskotrarna också. När delarna till Rajdskotrarna hämtades så ställdes dom utanför, för in i fabriken fick dom inte komma för att hämta delarna, kanske var dom rädda för industrispionage.
Du kan ju gå in på Blocket (www.blocket.se)och sätta in en annons på köpes i gävleborgsdelen så kanske det går att få tag i instruktionsböcker o.dyl. till skotern, det borde ju finnas lite här och var i Ockelbo.

Mvh Ulf Tagesson från Ockelbo