Obalans drivaxel? Vilka passar CF7 -06?

Mazze

Välkänd medlem
17 jan 2009
198
0
6
Leksand/Hede/Arjeplog
Hej,

Misstänker att jag har obalans i drivaxeln, vid farter över 110-120 så börjar det vibrera en del, känns mest i fotstöden.
Både primär- och sekundärvariatorn är genomgågna i vintras så borde inte vara några bekymmer med dem så har fått rådet att byta drivaxel, någon som har någon annan idé?

Sen undrar jag från vilka modeller drivaxlarna passar, har hittat en från en F6 -06 komplett med drivhjul osv, passar den?

//Magnus
 
Last edited:

Mazze

Välkänd medlem
17 jan 2009
198
0
6
Leksand/Hede/Arjeplog
Har du kollat lagren i diamond driven?
Om du söker här på forumet så var det någon som hade liknade problem.
Patrik
Ska söka runt lite och kika, men drevade om till M-drevning för inte så längesedan och då passade jag på att byta lager, men det betyder ju inte att det inte kan vara fel på dem.
 

joojjen

Välkänd medlem
13 aug 2010
258
0
16
säter
Om du har gått i något hårt i buken så kan du ju ha krökt drivaxeln en liten aning som märks vid hög fart.
 

Mazze

Välkänd medlem
17 jan 2009
198
0
6
Leksand/Hede/Arjeplog
Haha, ja, allt som står i vägen kör jag i, oavsett om det är hårt eller inte ;)

Men har köpt en drivaxel från en F6 -06, ska jämför om de är lika och i så fall montera den med nya lager och kolla igenom DD:n också när allt ändå är nedplockat.
Så går man hoppas att vibrationerna är borta när snön har fallit.
 

Mazze

Välkänd medlem
17 jan 2009
198
0
6
Leksand/Hede/Arjeplog
Tog loss bromsoket med lager från högersidan, och det lagret kändes inte helt bra, gick lite tungt och "hackade" lite så det måste bytas, kanske tom är det som är orsaken? DD:n kändes bra.