O-ringar på drivaxeln (RE-X-, Xp-chassie)

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Har tagit lös drivaxeln.

Blev dock lite fundersam då jag kollade sprängskissen för drivaxeln,
då är det främst o-ringarna som jag tänker på.
Den på bromssidan fanns där utanför lagret mellan lagret och bromsskivan, ska den va där, och den på kedjehussidan saknades helt, mattan byttes av åf förra gången kanske dom glömt.

Dom ska väl ändå inte sitta som på sprängskissen längst in på axeln, kanske på kedjehussidan men inte på bromssidan. Nr 81 och 34 är det som det gäller.





Tog också lös packboxen i kedjehuset bakom lilla drevet, det var nåt grönt på utsidan av packboxen, då undrar jag om det var packningslim eller nån sorts loctite? Ska man sätta nåt när man pressar dit den nya?

Måste byta packningsbox när
RS-axeln ska dit.
 

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
O-ringen ska vara mellan lagret och bromsskivan. har bytt matta på flera och den ska vara där.
Grönt? troligen någon form av lim/loctite. skadar ju inte att limma fast den. brp har ju loctite på allt så.....
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
O-ringen ska vara mellan lagret och bromsskivan. har bytt matta på flera och den ska vara där.
Grönt? troligen någon form av lim/loctite. skadar ju inte att limma fast den. brp har ju loctite på allt så.....
Ok! Tack för svaret.

Men då till kedjehussidan ska det vara nån o-ring där, det visar ju på sprängskissen men
fanns ingen på min iaf?

Ja det var nåt grönt gummiaktigt på yttersidan av packboxen, därför undrar jag om det inte var packningslim, har då inte sett loctite som är grönt.

Kommer nog att sätta lite packningslim runt packboxen.
 

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Sitter ingen o-ring på kedjehussidan. Den på bromssidan är enbart till för att bromsskivan ska klämmas fast och inte sitta och skramla på axeln.