Nytt år och nya modeller

ockelbo8000

Välkänd medlem
1 jan 2000
718
0
16
37
Södra Prästholm, Råneå
Nu har vi fått ett nytt år, vad tror ni tillverkarna kommer att presentera till nästa år? Själv är jag lite lur på att vi kommer att få se en ny Thundercat 1000 eller liknande från arctic, dom kan väll inte låta skidoo härja fritt med mach z.
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Jag skulle tro att A-C inte sitter med armarna i kors, men jag gissar på en högprestanda 4T med turbo på +200hk - Suzuki har gott om lämpliga motorer till detta. En 990cc 4T med en liten snurra i ett nytt lakeracerchassie, det vore något det!
Det är ju nästan 10 år sedan som A-C hade skotrar i den prestandaklass som Ski-Doo först nu kommit upp i. Jag gissar följdaktligen på en dräpare av helt ny kaliber.
 
T

ture t

1300

AC: 1300 sukamotor!?! En äkta turtlebob!!
våldsam 4t snurra i en bergskatt skulle ja tro! och så en ZR på samma, kanske med turbo?

Pol? : fusion 600 och en ny 4t till touringarna?

Yamma?: viking rules!! 600 4-t ??? twin 4 t baserat på trippeln??

Skidoo? ny 800 till sportarna är väl inget vanskligt tips?

Lynx: ny 4 t till touringarna kanske? annars lugnt där skulle ja tro eftersom de släppt r-evo och yetin nyss.
 

hjalmar

Medlem
14 nov 2004
10
0
1
35
arj
tror det kommer att bli mycket ny motorer för att klara miljökraven också många grymma 600 racers från alla märken när 800 och 440 försvinner i USA
 

<Hornymountain>

Aktiv medlem
11 sept 2004
70
0
6
Rusksele
Är det inte pro800 klassen i USA som försvinner och blir till en 600 klass istället?

Polaris kommer nog med mindre motorer i nya chassina, hoppas insprutningen också följer med.
Sedan så hoppas jag på nya fyrtaktare i sportchassien.
 

the trasher

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
hoppas på en polaris fusion 600 och rmk IQ 600 med en ny 600 motor!
hoppas även att nån tillverkare kommer med nån "lagom" fyrtaktare i ett lättvikts mountain chassie
 

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
Vänta bara....

Skulle förvåna mej mycket om inte Arctics M-serien skulle kompletteras med en M-10 eller kanske ännu större twin? 1100,1200 cc.? 75mm kammar och en matta på 5,20! :p

Sen kommer säkert en Firecat 900 också. Eller varför inte en F10? :D

4-T kommer också att öka bland övriga märken nu när Yamaha tagit täten.
Inom två år har Arctic en 4-t muskelmaskin med turbo som får en orginal RX1 att likna en moppe,jag lovar! :)

I vanlig ordning tror jag att Lynx kommer att vara bland dom sista med en 4-T i en sportmaskin.
Dom har ju alltid varit lite konservativa. Se bara så länge dom hade 670:n som sin värsting,fast andra märken sedan länge hade både 800,900 och 1000 cc i sina muskelmaskiner.
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Håkan K. skrev:
Skulle förvåna mej mycket om inte Arctics M-serien skulle kompletteras med en M-10 eller kanske ännu större twin? 1100,1200 cc.? 75mm kammar och en matta på 5,20! :p

Sen kommer säkert en Firecat 900 också. Eller varför inte en F10? :D

4-T kommer också att öka bland övriga märken nu när Yamaha tagit täten.
Inom två år har Arctic en 4-t muskelmaskin med turbo som får en orginal RX1 att likna en moppe,jag lovar! :)

I vanlig ordning tror jag att Lynx kommer att vara bland dom sista med en 4-T i en sportmaskin.
Dom har ju alltid varit lite konservativa. Se bara så länge dom hade 670:n som sin värsting,fast andra märken sedan länge hade både 800,900 och 1000 cc i sina muskelmaskiner.
Men Lynx hade ju aldrig någon lakeracer, konkurrenternas tungviktare åkte ju på duktigt med däng på crossbanan vilket ju var Lynx' hemmaplan. Ski-Doo får harva på med MachZ antar jag, så säljer Lynx modeller med fjädring och chassie i stället. 140hk räcker.
 

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
Hjulboggie rules skrev:
Men Lynx hade ju aldrig någon lakeracer, konkurrenternas tungviktare åkte ju på duktigt med däng på crossbanan vilket ju var Lynx' hemmaplan. Ski-Doo får harva på med MachZ antar jag, så säljer Lynx modeller med fjädring och chassie i stället. 140hk räcker.
Lynx hakade aldrig på värstingkapprustningen,det är rätt.
Jag tror varken att Mach Z,T-Catten eller Indy Storm lanserades för att kamma hem några pokaler i skotercrossen. Där hade ju respektive märke andra maskiner i 700 klassen för att kämpa med Lynx 670.
Prestigen att ha den värsta motorn har Lynx struntat i,och det kanske beror på att Ski-Doo skött det jobbet och det är onödigt att tävla inbördes i Bombardierkoncernen.