Nytro xtx skidor

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Jag vänder mig till er som haft möjlighet att jämföra xtx:ens original skidor med eftermarknads skidor. Funderar på om de är lönt att byta. Jag trivs både på och vid sidan av leden.


Mvh
 

dema

Välkänd medlem
6 aug 2005
708
0
16
48
Uppsala
Jag kör med USI X2, vet inte riktigt vad jag ska säga om dom.
Tungstyrda och bär inte så bra ibland!
Men ibland när snön är så där härligt pudrig så är dom mest bara underbara, är inte helt säker på att det bra uppväger det dåliga!
Jag hade skidorna på en Phazer MTL innan, där funkade dom massa mycket bättre.
 

rojo8515

Välkänd medlem
25 feb 2006
192
0
16
Jag tycker originalskidorna på XTX:en är helt perfekta. På hårda underlag är det den upphöjda delen med styrstål som ligger i och resten är i luften. Lättstyrt med bra fäste, i lössnö bär hela skidan upp riktigt bra. Det är för övrigt samma skidor som på senare RX1 Warrior och de funkade bra även på den lite tyngre maskinen.
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Jag är rätt nöjd med originalskidorna. Det är väl mest på led som jag upplever skotern lite nervös, behöver iof inte bara bero på skidorna... Man har ju hört så mycket gott om tex. slp pp. Är därför nyfiken om slp:s egenskaper skiljer sig mycket från xtx:ns skidor...
 

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Jag snodde mountin skidorna från frugans phazer mtx men jag har kört för lite för att utala mig. Jag gillar original skidorna så funkar det inte byter jag tillbaka vet iaf att jag inte kommer lägga ut en massa penger på några andra skidor då jag som sagt gillar originalet men de kan faktiskt vara lite oroliga på hård led men det kan ju vara en inställnings grej oxå.
 

hemi

Välkänd medlem
28 okt 2006
123
1
18
Östersund/Åkersjön
me tanke på honungs framvagn så verkar de som att päjserskidorna inte bär så bra:whistle::ciao: ... nä köp ett par slp pp och upplev de bästa:whip:
 

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
me tanke på honungs framvagn så verkar de som att päjserskidorna inte bär så bra:whistle::ciao: ... nä köp ett par slp pp och upplev de bästa:whip:
Ja slp är bra skidor men det hjälper ju inte heller alla gånger vilket jag har bild bevis på:eyebrows:
 

Renträskarn

Aktiv medlem
25 dec 2009
90
0
6
Luleå
Åkt runt med orginalskidorna i pudret och på tämligen bumpiga leder nyårshelgen. Skidorna fungerar mycket bra, mycket tveksam till att byta till något annat. Satsa pengarna på variatorn istället.
 

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Åkt runt med orginalskidorna i pudret och på tämligen bumpiga leder nyårshelgen. Skidorna fungerar mycket bra, mycket tveksam till att byta till något annat. Satsa pengarna på variatorn istället.
Tycker jag du ska göra har kört 30mil med yamahas original mountinskidor nu och jag måste säga att jag gillar original xtx skidorna bättre.