Nytro XTX 2014 vad är nytt?

rojo8515

Välkänd medlem
25 feb 2006
192
0
16
Är det några tekniska nyheter på 2014 års modell av Nytro XTX?

XTX:n har ju förbättrats lite varje år och det ända jag hört nu är några dekaler som klistras på.

Är det inget mer som hänt?

Har Yamaha löst problemet med att balataremmarna gick av med 2013 års Öhlinsdämpare i boggien som tydligen skavde mot dessa?
 

rojo8515

Välkänd medlem
25 feb 2006
192
0
16
Efter att ha varit och tittat på Artic Cat chassiet så tycker jag nog det kan finnas skäl att slå till på en Nytro XTX / TTX ändå. Ska man inte köra skotercross utan vill ha en fin crossover är det ju mycket fin Yamaha ingenjörskonst på Nytron.

Visst har den några år på nacken men det innebär ju också att den utvecklats en del under åren. Men jag hittar inget nytt på 2014 så den kanske är "färdigutvecklad" som modell?
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Efter att ha varit och tittat på Artic Cat chassiet så tycker jag nog det kan finnas skäl att slå till på en Nytro XTX / TTX ändå. Ska man inte köra skotercross utan vill ha en fin crossover är det ju mycket fin Yamaha ingenjörskonst på Nytron.

Visst har den några år på nacken men det innebär ju också att den utvecklats en del under åren. Men jag hittar inget nytt på 2014 så den kanske är "färdigutvecklad" som modell?
Den är nog tyvärr helt färdigutvecklad,så det kommer nog ingen mer utveckling på det chassiet,förmodligen borta till 2015-2016?men tror ändå att AC-Yamahan blir ljusår bättre än det gamla nytro chassiet...å skoter cross kör man nog inte hursomhelst med nån av Yamahas modeller.