Nytro XTX 2009 elinkoppling

rojo8515

Välkänd medlem
25 feb 2006
192
0
16
Är det någon som har en bild eller elschema på hur eluttaget som är extra utrustning ska kopplas in?

Enligt mekhandboken står det att säkring nr 5 (3 Ampere) är avsett för "Auxiliary DC jack fuse"

Finns det förberett med kablar till någon punkt eller ska man ansluta i säkringsboxen?

Enligt elschemat i mekhandboken så går det från pos 58 (säkringen) en röd ledning med svarta markeringar till uttaget. Finns den dragen redan?
 

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Är det någon som har en bild eller elschema på hur eluttaget som är extra utrustning ska kopplas in?

Enligt mekhandboken står det att säkring nr 5 (3 Ampere) är avsett för "Auxiliary DC jack fuse"

Finns det förberett med kablar till någon punkt eller ska man ansluta i säkringsboxen?

Enligt elschemat i mekhandboken så går det från pos 58 (säkringen) en röd ledning med svarta markeringar till uttaget. Finns den dragen redan?
http://www.ty4stroke.com/viewtopic.php?t=61697&postdays=0&postorder=asc&highlight=12v&start=15

Där har du allt du behöver:ciao:
 

rojo8515

Välkänd medlem
25 feb 2006
192
0
16
Det var en fin instruktion med bilder. Jag ska ansluta min GPS och funderar på att skippa eluttaget, montera en gummigenomföring och dra sladden direkt till skarvstycket.

Tidigare på annan skoter när jag haft GPS:en inkopplad via eluttaget så har den haft en förmåga att börja glappa rätt snart.

Kan man hitta bara själva kontakten som passar mot Yamahas skarvstycke?
 

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Det kan jag tyvär inte hjälpa dig med, är helt oduglig på allt vad elkoppling heter men att montera 12v utaget tror jag att ja fixar.
 

rojo8515

Välkänd medlem
25 feb 2006
192
0
16
Visst går det att dra kabeln direkt till batteriet, bara att montera en säkring på + kabeln intill batteriet. Men då är det ström på jämt, kan förstås vara bra för GPS:en men det ökar risken att dra ur batteriet som är ända startmöjligheten.

Jag vill att allt stängs av med nyckeln, får försöka fixa någon bra inkoppling i det förberedda skarvstycket. Går väl antagligen inte att köpa en sån kontakt lös någonstans.
 

dema

Välkänd medlem
6 aug 2005
708
0
16
49
Uppsala
kontakten sitter i kontaktstycket, du behöver bara köpa 2 stift till kontakten. Dom kostade 30 öre styck på ELFA för något år sedan.