Nytro turbo MTX

Håkke_B

Moderator
7 dec 2009
1.562
21
38
Piteå
www.facebook.com
Var ute och kände på variatorjusteringen idag, blev skitbra! Matar på som aldrig förr och ligger stabilt på varven. Trots ännu lättare vikter. :) Och det är ju bra! Ska se om jag kan börja monteringen av Betterboards nu i veckan. Om tid finns så här innan jul. :p
Vilken variatorsetup har du testat? Nyfiken!

Själv har jag neddrevat till 19 kugg och variatorkittet som NTC levererade i våras. Det kom med färdigviktade heavyhitters och en ny helix (vet inte vinkeln). Bra är att remmen äntligen håller men klippet saknas istället :sad2:.
Jag tror jag har för tunga vikter eftersom jag upplever den slö i början. Vill inte varva upp som man skulle önska. Vid låg fart och lössnö kommer ligger varvet mellan 6.500-7.500, i bästa fall 8.000.

Skulle vara kul om du ville dela med dig av dina erfarenheter!
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Hämtade hem min maskin nu ikväll. Och jag tror jag kommer att behöva gå ner lite i vikt. Annars kommer den nog inte orka hålla uppe varven i lössnö. Men jag ska fara ut och testa nån dag. Och då ska jag se till att ha med mig någon som kan hålla i en kamera... ;)
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Nu har jag nog fixat så jag kan ta tunneln... Blir ju dock egenföretagare nu efter jul. Så pengarna skulle väl lätt kunna gå till annat. Men men.. Vad ska man göra? Min sambo sa att det var lika bra att byta tunnel nu för hon vet lika väl som jag att den kommer sitta där innan vintern är över... :) så det blir tunnelbyte! Dock så fick jag lova att bygga en maskin till henne som nästa projekt. :) värt det!
 

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
fan så fint! :) Bara vänta tills den är monterad så man får se lite skoterporr då :D
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
monterade framvagnen idag. Då blev det mer än uppenbart varför den varit lite konstig att köra...


ska bli kul att prova!! Nu är jag sugen!!!
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.100
912
113
Stora Blåsjön
Ser bra ut!
Är nog inte så dumt med en liten sänkning fram, gjort det på iq:n också.
Är det synvilla eller är den bredare med nya framvagnen?

Tunneln kommer bli pricken över i:et!
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Tack asker! Nej det är ingen synvilla, den gamla är 39" och den nya är 42". Samma som -10 mountain. Tror det kommer bli finfint! Jo tyvär så hinner jag nog inte få dit tunneln innan jul, den har nämligen fassnat i sth. Men om den kommer så har jag då tagit semester fram till nyår för att kunna bygga!!! :)
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Idag har varit en bra dag!! For först ut och kännde på nya framvagnen, och vilken skillnad det blev! Det är inte längre samma skoter! Helt underbar! Och så ser den riktigt rå ut... ;)


Och sen vid lunch så fick jag en glad överaskning!! Klev in på NTC och då låg det här på golvet!


Så nu har man nog vad man gör ett tag. :p Tunneln verkar vara riktigt fin! Stadig som bara den.. och så är den ju snygg... ;)
 

snowmobileer

Välkänd medlem
27 maj 2009
366
0
16
JÄVLAR:madgrin:
skotern blir bara snyggare och snyggare för varje dag som går:happy:
åh vill se skotern irl :yuck::rolleyes:
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Fy f-n tack alla! Det känns skitbra med feedback! Ska försöka bygga ihop maskinen så snart som möjligt, hjälper dock just nu en vän med att bygga ihop hans nytro. Men kanske kan börja med min imorgon med lite tur.. :)
 

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Kan bara säga att jag beundrar er alla som håller på och bygger om era maskiner så man bara sitter och drägglar, underbar nytro du har fått till skotertoken:bigsmile:
 

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
Blev riktigt läckert med nya framvagnen och längtar tills tunneln sitter på plats :D
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
alltså fyfan, får inte fram några ord, kan bara säga GRYYYMMT!!! jävligt råå!:eek::clap2:

kanske har missat de men vars köpte du framvagnen?
 

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Blev jäkligt nice med nya framvagnen och kan inte annat än att bli succé när du fått tunneln på plats! :thumb:
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Tack tack tack!! :) Har inte hunnit med att börja än, tog ut på tiden med min kompis nytro. Men men... har ju dock förberett massor! Så när det händer, händer det!! ;)

Mrballz, den är prixis som allt annat inhandlad på NTC i arvidsjaur.