Nytro startar inte

0920

Medlem
29 nov 2008
42
0
1
tja har en kompis som har en nytro och igår skulle vi köra hem den från ett garage och då startade den fint, men sen när vi skulle köra av den från släpet när vi var hemma vägrade den starta, den gick igång sen dog den och nu är den nästan död den kan tända till ibland men inget mer. vad fn är fel?
 

MarkusX

Välkänd medlem
21 jan 2006
618
0
16
Hedemora
Finns ett relä som brukar få fukt i sig och frysa, ibland räcker det att knacka på det. Men detta brukar alltid ge en felkod.
Annars har Yamaha lätt för sig att förstära stiften om man startar skotern och stänger av den innan motorn blivit varm. Så om du inte får någon felkod så skulle jag gissa på nya tändstift
 

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
om soppapumpen inte startar då du vrider på tändningen så är de nog relät som markus pratar om annars är de nog stiften som sagt..
 

0920

Medlem
29 nov 2008
42
0
1
har då ingen felkod men den regnade och höll på på vägen hem, sitter den säkringen där de andra?
 

0920

Medlem
29 nov 2008
42
0
1
haha joo jag fick loss dom nu och de var ingen gnista så jag for och köpte nya tur att de var de billigaste tändstiften av alla som fanns där..., men måste man ta bort tanken eller kan man pilla upp de två inre tändspolarna med ?
 

MarkusX

Välkänd medlem
21 jan 2006
618
0
16
Hedemora
Bara att låta motorn gå varm nästa gång innan du stänger av den, sam försöka låta bli att springa ut i garaget och starta den för att få höra lite skoterljud under sommaren så ska stiften klara sig bättre ;-)