NYTRO RTX TURBO "Back country"

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
Hör av dig om du är däromkring (helst nån dag före), eller sugen på en åkarkompis nån helg. 073-femnollnoll-tio-nollnoll.

Boende för minst 5 man finns.

/Tobbe
Vi ska köra imorgon i Nemisel, vi träffas ett gäng om 6 maskiner på parkeringen till höger om preem i byn kl 09 30. 3 nytro, 1 apex, 1 Thundercat mc 1000 å en renegade 600.

Du kan hänga på om du vill.
 
Last edited:

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Det var ju ändå fan. Frugan har tenta imorgon, så jag har ungarna. Kan inte komma... Men tack för inbjudan, hoppas det kommer fler!

Ungefär lika typiskt var det ju att jag idag blev medbjuden med några polare till Kvikkjokk vecka 9. Samma vecka som jag har en resa till Sthlm inbokad pga bröllopsdag. Fan.
 

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
Det var ju ändå fan. Frugan har tenta imorgon, så jag har ungarna. Kan inte komma... Men tack för inbjudan, hoppas det kommer fler!

Ungefär lika typiskt var det ju att jag idag blev medbjuden med några polare till Kvikkjokk vecka 9. Samma vecka som jag har en resa till Sthlm inbokad pga bröllopsdag. Fan.
Det är lugnt, blir nog mycket nemisel i vinter då isarna i Luleå är så dåliga, jag återkommer nästa gång vi ska dit.

Typiskt att du måste vara i Sthlm istället för kvikkjokk, hellre 1 meter snö än plattan:)..
 

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
40 mil med turbo, totalt 260 mil sedan Mars 2011, orginalremen fortfarande på, inga fel, ingenting:D.
Mycket nöjd, i år har det blivit 80% djupsnö och myrkörning, det är väl bara där man kan tänka sig ännu mera mos, men annars räcker det gott med 180 hk, framförallt håller grejorna ihop.
 

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
Vad kul:), du kommer att bli skitnöjd tror jag. framkomligeten blir typ dubbelt så bra då man får mer
"trackspeed".
 

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
Såg att det var skotervisning nu på lördag på gruvberget, är det någon som ska fara dit? Tänkte om man skulle göra en styrning från Luleå till boden.
 
Last edited:

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Härligt mkt Yammor i Niemisel!!
Hmm kan det ha varit dig jag träffade för 3-4 år sedan vid den macken...
Vit Phazer mtx med speedtechburk...
Vi var ruskigt impade av ljudet...
 

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
Härligt mkt Yammor i Niemisel!!
Hmm kan det ha varit dig jag träffade för 3-4 år sedan vid den macken...
Vit Phazer mtx med speedtechburk...
Vi var ruskigt impade av ljudet...
Ahh, ok jo nu när du säger det, det kom men phazer nerför backen mot Preem när vi for ut på tur, vi var 4 yammor, en thundercat och en renegade. Det är fint att köra där, blir nog nemisel i helgen om det inte är 30 minus...
 

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
Gjorde ett eget boondocker kitt på nytron, och flyttade även in hjulen på "marginal snow kittet". ska modda en axel så det inte sticker ut på sidorna, men ska prova så här till att börja med. bytte även ut lagerna mot nya 6304 SKF i billetvändhjulen så dom pallar lite turbo power;)..
 

Attachments

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
Nu ska jag sälja min fina nytro:(, pga andra projekt.
Finns att beskåda på Navis i Luleå där den säljs för kundsräkning.
Allt som är gjort på den finns att läsa i den här tråden.
Pm:à mig vid ev frågor.