Nytro MTX

Fredriksson

Välkänd medlem
13 apr 2008
362
0
16
Nordmaling
Körde Xtx'en på en visning i övik för någon vecka sedan. Tycker den kändes riktigt bra! Mattan kändes som väntat som en variatorrem utanför leden men rytet och skotern i övrigt kan jag nog komma överens med! Man börjar så smått inse att det nog är 4takt som gäller framöver ändå när etech'en inte är vad den utgett sig för att vara. Så till frågan: Är Nytro MTX'en en konkurenskraftig mountain som kan jämföras med 2-taktsbussarna?
 

dvane

Välkänd medlem
6 jan 2009
186
0
6
Falun
Körde Xtx'en på en visning i övik för någon vecka sedan. Tycker den kändes riktigt bra! Mattan kändes som väntat som en variatorrem utanför leden men rytet och skotern i övrigt kan jag nog komma överens med! Man börjar så smått inse att det nog är 4takt som gäller framöver ändå när etech'en inte är vad den utgett sig för att vara. Så till frågan: Är Nytro MTX'en en konkurenskraftig mountain som kan jämföras med 2-taktsbussarna?
Mattan som en variatorrem?:D och rytet på svenska?
 

Sandling

Välkänd medlem
16 mar 2008
158
4
18
I snowrider så hade dem ett lössnö test och då skrev dem att nytron inte var i samma liga, men iof så körde dem 800 och 1000 av de andra märkena så det är ju lite skillnad i hk.
 

Fredriksson

Välkänd medlem
13 apr 2008
362
0
16
Nordmaling
Ja precis men jag är lite skeptisk till skotertestarnas skotertestande. Jag håller forumen långt över reportagen. Så med Sandlings förmedlade ord som grund, är Nytron inte ens i samma liga?
 

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Jag läste på polarisdelen att någon kört Assaulten en dag och fått i den 8,8L/mil. Har man den soppaförbrukningen 2-300mil så är du en bra bit på väg till en turbo till nytro MTX istället. Då skottar den sig nog uppför backarna minst lika lätt. :) En jobbarkompis får i sin MTX 1,5-2,0L/mil beroende om han är på leden eller kör rakt uppåt. Det är ett stort plus.

Ang jämförelse med andra mountainmaskiner så var han mycket nöjd i jämförelse med sin RX-1 mountain -03 i alla fall. Nytron är bättre på alla punkter enl han.
 

Fredriksson

Välkänd medlem
13 apr 2008
362
0
16
Nordmaling
Det var tufft för Polaris att BRP roffade åt sig Etech-motorn. De sitter med törstiga spisar... Bra skjuts med turbon i Nytro förstås, smidigheten i pudret då? Gör den som man vill?
 

Fredriksson

Välkänd medlem
13 apr 2008
362
0
16
Nordmaling
Ska inte köpa nu, är mest ute efter lite utbildning. Låter ju i alla fall som att maskinen på det stora hela håller måttet. Det är bra att Yamaha är konsekventa och forstätter plocka fram grymma 4-taktare. När man ska till å byta får man nog börja titta mot fjärran östern :D HAI!