Nytro MTX, Summit XP

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Står i valet och kvalet. Nytro eller Summit runt årgångarna 08-09, vet att det skiljer en del i hanterbarhet och anar att Nytron inte har en suck i backarna så länge det inte sitter stressfläkt på den. Är Nytron vettigare under ett längre tidsperspektiv, med eventuellt turbomontage?
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
polaren gick från en summit 800 xp till en turbomatad nytro mtn, körde en säsong och nu vill han byta till en lång tvåtaktare igen. turbon är rolig men lite hysterisk, det är ingen boondocker. Du måste alltid hålla ett visst dragvarv för att det inte ska vara ett sånt "spel" till när turbon slår in om du förstår vad jag menar..
 

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
nyto mtx med 180hp tror jag är en bra boondocker.
Jag körde förut en -05 Summit 800, men jag tyckte den var för bänglig och hade helt kassa dämpare så jag bytte till en nytro xtx -09 som jag är väldigt nöjd med!

Jag som ändå tycker om att köra puder så blir det många mil led per vinter.. med summiten var det en pina..
 

Nalta

Välkänd medlem
27 jan 2011
357
0
16
nyto mtx med 180hp tror jag är en bra boondocker.
Jag körde förut en -05 Summit 800, men jag tyckte den var för bänglig och hade helt kassa dämpare så jag bytte till en nytro xtx -09 som jag är väldigt nöjd med!

Jag som ändå tycker om att köra puder så blir det många mil led per vinter.. med summiten var det en pina..


Du kan nog inte jämföra en 05:a med en 08-09:as xp. Har hunnit hända mycket på de åren.
Jag provade en gång en 03:as vector, men den var inge kul efter led jämfört mot för min summit xp. Förstår du vad jag menar nu?

Man ska inte jämföra äpplen med päron, speciellt inte om man inte ens provat dem själv
 

Nalta

Välkänd medlem
27 jan 2011
357
0
16
Antonol: Skulle inte du köpa dej en A-C 4T? eller har jag blanda ihop dej med ngn annan
 

Nalta

Välkänd medlem
27 jan 2011
357
0
16
polaren gick från en summit 800 xp till en turbomatad nytro mtn, körde en säsong och nu vill han byta till en lång tvåtaktare igen. turbon är rolig men lite hysterisk, det är ingen boondocker. Du måste alltid hålla ett visst dragvarv för att det inte ska vara ett sånt "spel" till när turbon slår in om du förstår vad jag menar..

Vid vilket varv börja turbon ladda?
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Drev såklart om AC:n, vilket en polare avslöjade ganska direkt i tråden. Inget splitter nytt på lut än så länge iallafall...
 

Nalta

Välkänd medlem
27 jan 2011
357
0
16
Drev såklart om AC:n, vilket en polare avslöjade ganska direkt i tråden. Inget splitter nytt på lut än så länge iallafall...
Jaha det missa ja tydligen :p men det är hade varit ditt första val om du fick välja?