Nytro MTX MPI SC180 klipper vid fullgas.

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Nytro mtx med mpi kompressor 180hk klipper vid fullgas. Har viktat in den med supertips 50xy vikter och fungerat utan strul tidigare. Varvade ca 8500-9000 laddar nånstans 0,4-0,45.
Problemet nu är att när jag nyper fullt laddar den som tidigare men klipper redan vid 8200-8500. Klipper, alltså den känns precis som att den ligger på varvstoppen. Fast 1000 varv förtidigt!
Inget felmedelande förutom 81 och det är kortis i handtagsvärmen

Får allt bränsle den vill ha.
Någon som kan ha nån aning om vad som är på tok??

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Lambdan är just nu i Postens trygga händer någonstans i Sverige..

Har fipplat med GEMS-controllern och det är efter det som den börjat rappla. Tror faktiskt den släcker stiften. Ska pröva i morgon och ställa ner den lite.

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Jag laddar runt 0,5bar och måste ha min röda (fullt öppna spjäll) på max eller läget under max, dock har jag ett annat problem (ursäkta att jag kapar tråden lite) om det är att min tomgång är för låg, tex startar jag den när den är varm så måste jag ge lite gas för att den ska starta och sedan ligger tomgången på 1000rpm smågasar man och lite och väntar ett tag så smyger den upp till 1500. Inget du har upplevt på din maskin?

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Jag har ett komplett excell avgassystem med plast där grenröret är förberett med plugg för lamdan, hör av dig om det skulle vara intressant. (6000:)

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Ja jag har nog tryckt upp den på rött. Ska ändra i morgon och se om det blir bättre, för den gick som en gud innan! Just i början hade den något fyr för sig på tomgången. Inget trubbel alls förutom nu då..
Nä tack, ska bygga ett eget full-undertunnel-system sen:)

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Backade GEMS-controllern och den slutade trillskas:) Tack för hjälpen, kommer inte köra en meter till utan lambdan!