Nytro MTX fjädrar?

Backman

Välkänd medlem
29 feb 2008
380
0
16
Haparanda
Tjosan.

Har en nytro MTX 08 som jag tror fjädrarna är slut på.
Nu funderar jag om de finns "förstärkta" sådana till denna modell?

Lite jobbigt när man tappat över halva fjädrings vägen?

Eller kan de vara dämparna som är slut?
Renoverade bakre dämparn förra året och den främre gick inte att renovera.
 

Backman

Välkänd medlem
29 feb 2008
380
0
16
Haparanda
aja hittade fjädrar som passade på nytron . orginal 1200nm köpte 2100 nm så de blev en ganska stor skillnad och billigt.
 

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.373
166
63
Offerdal, Jämtland
Nu är inte jag någon lössnöåkare så jag har inte full koll på det här med fjädringssetuper men vill man ha fjädringen hård? (Jag förutsätter bara nu att det gäller lössnöåkning då det är en MTX det gäller).

JAg har förutom min Nytro även en Lynx Forest Fox och vill jag ta mig fram med den i skogen och i djupsnön så gäller det till att släppa på fjädringen det som går annars är den riktigt dålig i lössnö. Med mjuk fjädring flyter den uppe på snön, typ. Jag kan tänka mig att samma sak gäller för "värre" maskiner men det kanske blir annorlunda när man har en matta med riktiga kammar och lite motor som trycker på.
 

andylee

Välkänd medlem
22 dec 2012
604
10
18
Skellefteå
Lite jobbigt när man tappat över halva fjädrings vägen?
Boggin ska ju helst kunna fjädra ut om du kör över tex en grop så du har nog inte tappat bort någon fjädringsväg. En vanlig missuppfattning ang skoterboggisar är att dom ska stå som en morronfjong när dom är obelastade...
 

Backman

Välkänd medlem
29 feb 2008
380
0
16
Haparanda
fjädrarna finns nog på alla yamaha återförsäljare å få tag på skulle jag tro.

sant fjädringen blev hård somsatan men funkar helt okej för mig här nere vid kusten då de är mycket led och inte så mycket snö .