Nytro Mtx 153" -09 mod light

_tomt_

Medlem
2 feb 2007
38
0
1
Mora
www.facebook.com
Nu har jag dragit igång med lite lätt mod på Nytron.
Köpte den inför förra vintern åkte med den orginal hela säsongen. Men kände att det behövdes göras en liten insats för att försöka förbetträ den lite.

Så nu har ja gjort en liten(men ack så nödvändig) lista med vad som skall göras innan snön faller.
Har tänkt mig följande:
*Fotsteg (få dit nått som släpper igenom snön bättre)
*Relocator
*Drev 20T å kedja 68L
*Rack med hållare för 10L bensindunk och spade

Såhär ser den ut, bilder från i vintras.


 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Kan jå föreslå att du skaffar skinz frameboard(tror jag) verkar ju vara grym och hållbara.
 

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Intressant med ett alternativ till de dyrare betterboards, återkoppla gärna med info om passform och funktion!
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Ser ut att vara en lista på de absolut nödvändigaste:) blir nog kanon bra:p
men att jämföra dom där fotstegen med skinz är väl allt annat än rätt, jämförs med
betterboards istället.. tycker hålen var vädligt små på dom? tror in dom är mening att få bort snön bara som en förstärkning? typ som yamahas egen förstärkningar
 

_tomt_

Medlem
2 feb 2007
38
0
1
Mora
www.facebook.com
Fotstegen på plats!



Det jag gjorde med fotstegen var:
Fräste bort 1-1.5mm på tjocken längst ut så att fotstegslisten skulle gå att trä på.
Fick lov att bocka till fotstegen lite mer för att de skulle passa. Lev 90grader vinkel, vet inte va de ska vara exakt men fick till de bra.
Förborrde hål för boggifäste inanna ja lämna på pulverlack.







 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
ja de såg ju inte så dumt ut. har pratat lite med blingfactory.fi å dom skulle göra ett rack, får se hur de ser ut först:)
Du har inte haft några problem att få tag i blingfactory förresten? Jag mejlade 2-3ggr på både svenska o engelska för flera månader sedan, men jag fick aldrig nåt svar. Jag är intresserad av "betterbordsen" till min switchback men de har inget på hemsidan som passar.
 

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
Du har inte haft några problem att få tag i blingfactory förresten? Jag mejlade 2-3ggr på både svenska o engelska för flera månader sedan, men jag fick aldrig nåt svar. Jag är intresserad av "betterbordsen" till min switchback men de har inget på hemsidan som passar.
Då jag mailat på engelska har dom svarat senast nästa dag, det är dom senaste månaden...
 

_tomt_

Medlem
2 feb 2007
38
0
1
Mora
www.facebook.com
Du har inte haft några problem att få tag i blingfactory förresten? Jag mejlade 2-3ggr på både svenska o engelska för flera månader sedan, men jag fick aldrig nåt svar. Jag är intresserad av "betterbordsen" till min switchback men de har inget på hemsidan som passar.
Jag har också fått svar dagen efter och har skrivit på engelska:)
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Ursäkta OT men jag har inget flyt med Blingfactory, inte hört nåt sen jag provade igen förra veckan...
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Ursäkta OT men jag har inget flyt med Blingfactory, inte hört nåt sen jag provade igen förra veckan...
Du är inte ensam, jag hade grymt oflyt med dom, mejlade på engelska men dom svarade aldrig, skickade en beställning men fick aldrig delarna, mejlade o inge svar, har varken nå delar eller svar än... tur ja tog faktura då ingen sån har kommit än. =)

On topic då, det ser bra ut! :)