nyköp imorgon! pro rmk 600 el rmk 600??

greddyfreddy

Aktiv medlem
9 mar 2012
56
0
1
Ska skriva på imorgon för en 600 155".
Kan bara inte välja.

Får vanliga för 112 ink drag och pro för 115 ink drag.

Jag kör mest friåkning/lössnö. Men ibland transporterar vi oss långa sträckor.
Måste även ha drag så man någon gång då och då kan dra pulka ut på isen nån km.

Lutar lite mot vanliga då den ej har samma kyl problem. Men gillar utseendet på pron och dämparna. Osäker på om jag vill ha remdriften. Är det stor skillnad på maskinen med remdrift?

Om någon kan säga något för att tippa över vågskålen så ör jag evigt tacksam.
 

greddyfreddy

Aktiv medlem
9 mar 2012
56
0
1
kylproblemet tror jag går att leva med. som sagt isrivare bla.

men vet inte om jag törs köpa med remdriften? dom har ju sånna problem med drivaxlarna. men nu monterar dom en klämma direkt vid köp som gör att det ska hålla.?
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
För 3000 :- skulle jag inte ens fundera !!

Remdriften å drivaxel behöver du inte oroa dig för det där har blivit lite hajpat
tycker jag.

Köp pron och var överlycklig :evil:
 

greddyfreddy

Aktiv medlem
9 mar 2012
56
0
1
Jo lite hypat är det väl i vanlig ordning. Man hör bara från dem som har problem. Butiken där jag handlar hade sålt 23st varav 2 hade haft problemet. 10%.

Kan man leva med att inte kunna ställa värmen i handtaget och tummen separat?
 

greddyfreddy

Aktiv medlem
9 mar 2012
56
0
1
tja, då var det väl som klart då eller? Får hoppas på att remdriften håller ihop.

Inga andra negativiteter att diskutera om va?

Bör man köpa fler boggiehjul??
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
andrahandsvärdet torde bli högre på Pron,
Det där tycker jag inte stämmer.

När det kommer ut standard-rmk så försvinner dom rätt omgående trots att det brukar finnas flertalet pro till salu billigare,och eftersom det antagligen sålts mer av promodellerna(800) så finns det få standard som kan bli till salu och då behöver inte dessa pruta ihjäl sig.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Köp Pro,bättre styre&dämpare,kylningen är ju inget stort problem,isrivare&byt till icke hålad stänka brukar hjälpa lite åxå,samt ser ju snyggare ut än vanliga rmk.n.
 

yngwie

Välkänd medlem
28 aug 2012
116
0
6
En PRO helt klart. Stog inför samma val som du tidigare. Ångrar mig inte en sekund.
 

greddyfreddy

Aktiv medlem
9 mar 2012
56
0
1
Det där tycker jag inte stämmer.

När det kommer ut standard-rmk så försvinner dom rätt omgående trots att det brukar finnas flertalet pro till salu billigare,och eftersom det antagligen sålts mer av promodellerna(800) så finns det få standard som kan bli till salu och då behöver inte dessa pruta ihjäl sig.
Jag har som också fått för mig att den vanliga ska hålla värdet bättre då den är intressant till en bredare skara männsikor. Men andrahandsvärde på en ny skoter är för mig inte så högt prioriterat då det är förlust vilket som. :bigsmile:

Men bör man köpa till extra boggiehjul till pron?

mvh
 

greddyfreddy

Aktiv medlem
9 mar 2012
56
0
1
Det blev en pro. Hade ångrat mig sen annars. Är så sällan det blir pulkdragning. Det löser vi då.

Köpte även ett par extra boogiehjul och staget.

Tusen tack för hjälpen!
 

greddyfreddy

Aktiv medlem
9 mar 2012
56
0
1
Sant.
Jag fundera på en sak. Om man ligger efter isen med rivarna nere. Så ser man ett krön vid stranden som man som hastigast vill fara upp på. Måste man då stanna för att fälla upp rivarna. Eller klarar dom sig bra?
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
det är bara att gasa,går att ha rivarna nere hela tiden om du bara kör framåt,vet inte om dom håller om man burkar runt i djupsnö
backar du med dom så kröks dom eller så går dom av