Nya skoterfilmer

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Har du och polarna gjort en skoterfilm och vill visa upp vad ni går för, eller har du hittat någon ny skoterfilm på nätet någonstans?
Skriv en rad här så att ingen behöver missa någon av alla roliga filmer som produceras runt om i landet, speciellt nu fram tills det vita guldet börjar falla behöver man ju något att dämpa abstinensen med! :eek:
 

Häggroth

Välkänd medlem
1 aug 2004
188
0
6
41
Kiruna
www.system-1.se
Hard Time Norrland

Kommer snart en riktigt bra freestyle amatör film på nätet, har en kopia av den på datorn just nu och den är mkt bra helst om man gillar freestyle.. väntar dock på en bättre kopia av den som jag kan lägga ut, men meddelar när det är klart :)
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Alla är välkomna!

Jo, det var amatörfilmer jag tänkte på men ser man att en köpesfilm just släppts så skriv en post här då också!
Det kan ju vara nån som gått av och an och väntat på att få köpa just den filmen och inte märkt att den blivit tillgänglig.

Sedan är det ju kul att få reaktioner på det man gjort så kommentera gärna filmerna här också!
 

flunken

Aktiv medlem
1 jan 2000
52
0
1
Testmsg:

Häggroth säg till när du fixat ut filmen så slänger vi upp den.

/P
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
KBVS - Two Sunny Days in a early mars Month

Den här filmen är kanske gammal som Adam men jag hade inte sett den förän idag...

Inga sverigerekord i feta trick eller vackra landskap men just nu tycker man ändå att den är sevärd. :cool:

Finns att ladda ner hos KBVS.
 

flunken

Aktiv medlem
1 jan 2000
52
0
1
Norrland 2004 klar

Ok, äntligen färdiga med Norrland2004 .

Mer info på hemsidan. You will shit! :)

Har man problem med DVD:n bör man läsa igenom hemsideinfon tre gånger till (noggrant), sedan söka på Internet och i sista fall maila och fråga: norrland@legonet.org. Det finns en teoretisk möjlighet att filmen inte fungerar på alla DVD-spelare, meddela oss i sådana fall. (Inte troligt att vi kan åtgärda det dock.)

Hoppas ni gillar filmen. Fo rizzle.

/P och T
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Kul!

Snacka om att den här filmen är efterlängtad, inte bara för att dom tidigare filmerna i serien varit bra utan tajmingen är ju perfekt också, just när man längtar som mest... :rolleyes:
Nu önskar man bara att man hade snabbare uppkoppling!

Jag måste säga att man blir mer och mer sugen att prova en vattensväng också, speciellt när man sett Mjöfjärden-filmen, även om det var en hel del sänkningar där. :p
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Toppbetyg!

Ahh! 2004:an är en ortoligt skön film, det är nog nya ettan på svenska amatörfilmslistan.
Och anledningen till det är först och främst den grymma redigeringen och filmningen!

Till att börja med så är bildkvalitén utan större konkurens den bästa man sett, och då har jag bara sett divx-versionen (kan inte tänka mig att det finns någon större anledning att dra hem DVD:n, om man inte ska bränna ut den förstås...), sedan gillar jag att det filmas i lite roliga kameravinklar.
Och hjälmkamera är ju riktigt coolt, dessutom med otroligt bra bild i den här filmen.
Ska man sedan säga något om redigeringen så kan det inte bli annat är toppbetyg, mycket bättre än dom flesta professionella skoterfilmer!

Själva körningen var väl lite mer medelmåttig, ganska standard-norrland med burkningar i hög fart och en del hopp, i.o.f.s. med bra höjd och längd men var är tricken? ;)

Sammantaget en superfilm, det enda man kan anmärka på är att det skulle varit mer av det goda och lite galnare körning...
 

flunken

Aktiv medlem
1 jan 2000
52
0
1
Hehe vi tackar och bockar för det omdömet. :D

Jag envisas dock med att rekommendera DVD:n även om man inte bränner ut den utan bara ser på datorn, det är mysigt med bästa kvaliten faktiskt, och färgåtergivningen blir oftast lite mera livlig i DVD-formatet.

Hehe trick, det kanske kommer i framtiden. Whippar vid freeride etc. är coolt, men FSX-betonade grejer... mjae... kanske. :cool:

/P
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Välförtjänt

Ja, ni har verkligen gjort er förtjänta av det, så vassego'!

Jag har inte sett DVD:n än så man ska kanske inte säga så mycket men divx:en gav då i det närmaste dvd-kvalité om man ser den på tv också, så modemanvändarna behöver inte känna sig tvugna att sitta dom kanske tre dygnen (?) det skulle ta att få ned DVD:n. :D

Kan hålla med om att på sin höjd lite whippar passar för att matcha resten av stämningen i filmen men när ni redigerar så här får ni ju vara beredda på att jämföras med proffsen... ;)
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Dvd

OK, nu har jag sett DVD-versionen av norrland och visst vad bilden lite bättre men man måste ju säga att divx-codec:en är en fantastisk, nästan bara en tiondels filstorlek och knappt märkbar försämmring!

Menyerna var riktigt snygga så det är ju ännu en anledning att ladda ner stor-filen...


Jag har ett förslag, eller en önskan: Ni måste göra några snygga omslag som man kan ladda hem också!
Så att man kan bränna DVD:n och skriva ut omslagen så man får en snygg förpackning! :)
 

flunken

Aktiv medlem
1 jan 2000
52
0
1
Omslag et al.

Yao yao omslag är väl på G tror jag. Eventuellt lite annat också, kanske. Vi får se, skolan börjar ju snart :(

/P
 

JeppeK

Välkänd medlem
1 jan 2000
164
0
6
37
Sikfors
www.jeppek.net
flunken skrev:
Hehe vi tackar och bockar för det omdömet. :D

Jag envisas dock med att rekommendera DVD:n även om man inte bränner ut den utan bara ser på datorn, det är mysigt med bästa kvaliten faktiskt, och färgåtergivningen blir oftast lite mera livlig i DVD-formatet.

Hehe trick, det kanske kommer i framtiden. Whippar vid freeride etc. är coolt, men FSX-betonade grejer... mjae... kanske. :cool:

/P
'


Jag tycker ni ska filma det ni gör nu strunta i feta hopp och tricks ni filmar det jag och många andra vill se.

:)
 
Last edited:

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Oj..

Så mycket mer har jag inte att säga om Norrland 2004. Man häpnar, nästan i samma klass som filmen "Ante" från ToBe. Det behövs inga tricks för en bra skoterfilm, tricksen sköter ändå Slednecks m fl. så man blir less. Att bara se snö räcker nästan för mig : )

Oj..
 

antic

Välkänd medlem
1 jan 2000
616
0
16
Luleå Sverige
norrland.legonet.org
Jeppek och pole ni säger det jag länge har tyckt, tricken/stuntsen sköter slednecks med den äran, vi satsade på att göra nåt annat och det verkar ju uppskattas. Skriv gärna mer om vad ni tycker, för oss är det bara kul med kommentarer.

Så till henkews önskan: DVD-cover(516 Kb jpeg). Skriv ut den så att den är 28x18.5cm stor så ska det passa ganska bra i ett DVD-fodral hoppas jag.
 

ockelbo8000

Välkänd medlem
1 jan 2000
718
0
16
37
Södra Prästholm, Råneå
Jag gillar också lösnökörningen och naturåkningen i norrland filmerna, slednecks med sina 200 ft hopp med feta trick blir som tråkigt att se på, det är ju liksom inget man skulle gör själv. har tyvär inte sett 2004 än, men jag ska se den så fort jag far till någon polare med snabbare uppkoppling.