Nya och gamla medlemmar

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Ett stort mysterium för mig är varför det inte skickas ut inbetalningskort till alla gamla medlemmar. Den lilla summan det kostar för hela familjen tror jag fler skulle betala in om man fick det hemskickat dels som påminnelse bara. Det faller nog av en hel del medlemmar på det. Sen kanske nyhetsbrev till maillistan ang sladdade leder så medlemmar märker att det faktiskt görs ett jättejobb ute på lederna och inte bara sladdning utan även röjning av sly osv, tror inte folk fattar vilket jobb ni gör.

Borde finnas ett stort medlemsregister, man borde gå igenom det och göra ett utskick.

En till tanke med maillistan, eller hemsida/facebook är att erbjuda buff/mössa med logga. Jag skulle köpa om jag visste vart
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Enligt de rutiner som vi har så skall det per automatik komma inbetalningskort till gamla medlemmar.
Vad som hänt i ditt och några andras fall kommer vi att ta upp på vårt styrelsemöte nästa vecka.
Det är givetvis både pinsamt och förödande om detta händer, när vi konstant kämpar för att höja medlemsantalet.
Med riska för att föregå utfallet av mötet... så tror jag att rutiner och systematiken för hantering måste ses över.
Gällande att maila ut nyhetsbrev så har vi diskuterat iden... men vi har bara ca70% av allas mailadresser
Som alla kan förstå så är det ett häst jobb att ringa runt till folk för att få denna lista att bli komplett.
Därför så vädjar till den/dom som kan tänka sig att ta på sig denna uppgiften.
Jag hoppas att jag bringade lite klarhet runt dina frågeställningar.

Ordf. Pierre
 
Last edited: