Nya motorer från Ski-doo?

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Dessa spekulationer har funnits redan tidigare, men nu finns de i tryck också.
E-tec II som redan finns i utombordarna kan vara på G, dessa är både renare och starkare än dagens E-tec.
Det börjar också dyka upp spekulationer om en E-tec HO.

I "fyrtakthörnan" pågår det också en hel del: en turbo 900 ace med 150hp, men även en nyutvecklad stor 4T på mellan 150-175hp med eller utan överladdning.

Frågan är då vilken av dessa som snopet uteblev 2014 när det lovades "big ponies" av dem på andra sidan pölen som satt på inside info?

Det enda som inte nämns är 1000 E-tec som det spekulerats vilt runt tidigare, är den droppad pga för stora vibrationer?

Artikeln: http://www.supertraxmag.com/article.asp?nid=2576
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
För att klargör och ej förvirra:
Efter att ha spejat runt lite så verkar E-tec HO och E-tec II vara samma sak.
Evinrude använder namnet E-tec HO på den nya spridartekniken.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Lite kort om vad de nya injektorerna handlar om:

In a stratified charge engine, the fuel is injected into the cylinder just before ignition. This allows for higher compression ratios without "knock," and leaner air/fuel mixtures than in conventional internal combustion engines.
Conventionally, a four-stroke (petrol or gasoline) Otto cycle engine is fuelled by drawing a mixture of air and fuel into the combustion chamber during the intake stroke. This produces a homogeneous charge: a homogeneous mixture of air and fuel, which is ignited by a spark plug at a predetermined moment near the top of the compression stroke.
In a homogeneous charge system, the air/fuel ratio is kept very close to stoichiometric. A stoichiometric mixture contains the exact amount of air necessary for a complete combustion of the fuel. This gives stable combustion, but places an upper limit on the engine's efficiency: any attempt to improve fuel economy by running a lean mixture with a homogeneous charge results in unstable combustion; this impacts on power and emissions, notably of nitrogen oxides or NOx.
If the Otto cycle is abandoned, however, and fuel is injected directly into the combustion-chamber during the compression stroke, the petrol engine is liberated from a number of its limitations.
First, a higher mechanical compression ratio (or, with supercharged engines, maximum combustion pressure) may be used for better thermodynamic efficiency. Since fuel is not present in the combustion chamber until virtually the point at which combustion is required to begin, there is no risk of pre-ignition or engine knock.
The engine may also run on a much leaner overall air/fuel ratio, using stratified charge.