Nya fotsteg till proclimb

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Fotstegen hoppas jag ska sitta på "specialmodellerna" i alla fall, men jag är skeptisk.

Har beställt fotstegen till min, men KGK har restat dem till 20 november... =(

Bumpern däremot, hoppas jag aldrig någonsin kommer sitta på någon maskin överhuvudtaget (min åsikt).

Men kul med nya prylar i alla fall =)
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Jag kan inte heller säga att jag är riktigt nöjd med bumper som sitter på maskinerna nu, fast den där ser ut kunna samla på sig en massa snö iaf men den torde styva upp tunneln rätt bra.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Original bågen på dessa är ju det bästa på hela skotern :) Denna nya såg väldigt onödigt ut om man nu inte enbart är ute efter lastracket.
Men fotstegen såg då väldigt bra ut och grymt bra pris, borde sitta standard på alla långa maskiner nästa år.
 

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Var dom bra att montera? Inga konstigheter och tvivelaktigt amerikansk passform? Mina åker nog över havet just nu och det bli kul att se hur de ser ut.
 

MAarkus

Välkänd medlem
1 sept 2010
278
0
16
Älvdalen
Amerikansk passform, jo visst var de väl de. Några vinklar som inte stämde till 100 % men inga problem å montera. Var bara nog å följ monteringsanvisning. Jobbigt om man skulle såga för mkt. Tänk även på att pressa fotstegen så tight som möjligt mot tunneln (tvingar funkar bra) när ni borrar hål och nitar fast dem
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Original bågen på dessa är ju det bästa på hela skotern :) Denna nya såg väldigt onödigt ut om man nu inte enbart är ute efter lastracket.
Men fotstegen såg då väldigt bra ut och grymt bra pris, borde sitta standard på alla långa maskiner nästa år.
Själva bågen är jättebra. Problemet är att den sitter för nära stänklappen så man knappt får plats med en näve utan handske. Hade det vart plats hade det vart bra.
 

kingsnow

Välkänd medlem
23 jan 2010
347
5
18
Själva bågen är jättebra. Problemet är att den sitter för nära stänklappen så man knappt får plats med en näve utan handske. Hade det vart plats hade det vart bra.
Ser mer stänklappen som problemet och kör med en annan för att få plats med nävarna
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Nu har jag fått hem grejerna men åkte på frakt 1081kr och tull/moms 1400kr så det blev inte någe billigare än att köpa i swe
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
För att vara mer exakt så blev priset = värdet på varorna+frakten*3%(tull)*25%(moms)
:tsk:
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Måste säga att dom ser väldigt välgjorda ut med gjutna grepp piggar osv. Följer med en massa kryptiska distanser så man får nog ta och läsa instruktionen noggrant


Aha det verkar vara en glipa mellan inre å yttre alu plåtar
 
Last edited:

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
passform sisådär, man hade ju gärna vilja ha vinklarna mot tunneln bättre då dom på fotstegen är 90° och tunneln är ju vinklad innåt. hursom så stämde inte instruktionen på vilka distanser som skulle användas så va uppmärksamma vid montage
 

MAarkus

Välkänd medlem
1 sept 2010
278
0
16
Älvdalen
Hmm.. De va konstigt med distanserna, tror väl att de stämde på min instruktion. Den största distansen längst fram å sen mindre å mindre ju längre bak på tunneln man kmr.
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
jo precis så skulle det vara men på ritningen stog de att man skulle ta den minsta på pinne 4 eller vad det va:) dom gick jäkligt bra i snön och bygger betydligt mindre än -15 polaris fotstegen