Nya CA Pro-skidor.

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Ny modell av CA Pro-skidor.

Är "BX" någon helt ny modell av CA Pro-skidor?
http://www.caproskis.net/bx

Nöjer mig nog med mina orginal Gripper men skulle man haft ett par vita så kanske man skulle testat dom där. Någon som sitter på någon ytterligare info? Eller rent utav har testat dom.

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Finns typ 3 trådar om samma sak men inga svar, DÅLIGT!

Jag ska prova dom i vinter iaf!
Ok, hittade inte några tidigare trådar när man provade sökfunktionen uppe i hörnet.
Men att det inte är några svar kanske inte är så konstigt om inte någon provat skidorna.

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Ok, hittade inte några tidigare trådar när man provade sökfunktionen uppe i hörnet.
Men att det inte är några svar kanske inte är så konstigt om inte någon provat skidorna.
Tror inte det finns några ute på fältet i Sverige, så det kanske inte är så konstigt. (?) Börjar väl säljas nu till vintern.

Har försökt kolla på forum i USA och Kanada men inte hittat nått..

MAarkus

Välkänd medlem
1 sept 2010
278
0
16
Älvdalen
läste lr såg nån video för typ en vecka sen om de skidorna, kmr dock inte ihåg var. Men jag fattade iaf som att de var en helt ny modell. Men de verkar ju vara en bra modell

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Hittade denna film där dom provat "BX" på Pro-RMK:

[video=youtube;CNBOQD1t9aI]http://www.youtube.com/watch?v=CNBOQD1t9aI#t=80[/video]

kallholmen

Välkänd medlem
14 feb 2013
1.019
6
38
Sthlm
Monterade C&A pro BX igår. Amerikansk kvalitet alltså... De har såklart borrat hålen för styrstålet snett (så nu sitter de snett på skidan) de hade även glömt borra ett hål på ena skidan. Monteringssatsen (Yamaha) passade såklart inte heller utan grova modifikationer, dessutom var den inte komplett.
Bultarna som håller öglorna var av svartstål, lär ju rosta. Bytte dem mot rostfritt.

Niklas M

Välkänd medlem
22 aug 2013
382
0
16
Umeå/Vilhelmina
Edward på Vilhelmina motor center har varit och kört några mil med BX skidorna :) han sa att de funkade bara bra! kan ju ringa och prata med honom :)

Niklas M

Välkänd medlem
22 aug 2013
382
0
16
Umeå/Vilhelmina
han körde i cirka 5 dm, han sa han hade hittat nån driva med ganska mycket snö men skulle vilja testa lite noggrannare. men det han kände hittills var bara bra :)

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Har hunnit köra några mil med mina också, tyckte dom funkade bra men är rätt så tungstyrda efter leden upplevde jag.

A Stenvall

Välkänd medlem
6 dec 2013
272
1
16
30
Sikfors, Piteå
Har kört ca 30 mil på mina BX skidor nu! Är riktigt nöjd!
Går riktigt bra i snön, har kört i allt mellan 4dm till 1.6m och funkar klockrent! Docl så är dom tungstyrda på Led pga längden! Dock lättare att styra med är mx eller xtx enligt mig!

Niklas M

Välkänd medlem
22 aug 2013
382
0
16
Umeå/Vilhelmina
Gå in och kolla på Vilhelmina motorcenters Facebook sida! Edvard har testat BX skidorna i riktigt puder idag! Ser ut som riktigt bra snö :)

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Har kört ca 30 mil på mina BX skidor nu! Är riktigt nöjd!
Går riktigt bra i snön, har kört i allt mellan 4dm till 1.6m och funkar klockrent! Docl så är dom tungstyrda på Led pga längden! Dock lättare att styra med är mx eller xtx enligt mig!
Är dom längre än gripperskidorna?