Det är verkligen många bud och tips från alla de håll å kanter.De är många bud nu så jag ska försöka sammanställa soppan. Problemet tycks vara att ingen vet hur petec tändkurva ser ut på varvtal över 8000v jag har bara erfarenhet av 800 och 800ho och "tror" den är lika som ho mken vem vet som sagt.
Om du kör org mapp och ca 8000v kommer den ge max 138hk i en ärlig bänk (mulles & ljunggrens) med alla din prylar monterade. Sätter du dit en 2gr tändkil kan den ge 2-3hk (140-141hk) . De är ca 7-9hk upp från org viket skulle vara stenbra.
Om crankshop mappar för högre varv och du kapar crankpipan 14mm så är sluteffekten väldigt osäker men de kan bli allt från 140-150hk vid 8400-8500v.
Minst klater är såklart bara köra som den är i vinter och planera för effektivare trimning inför nästa säsong. Jag kan porta och plasta om cylindrarna så du fortfarande kan köra dropin kittet men motorn blir då lika effektiv som med vanlig raceportning. Då ger den 150hk med singel okapad crankshop och 154-156 kapad singel crank samt 165-170 dubbla crank (98 okt)
Ang strypa tikka burken är svårt och farligt utan att göra det i bänk.
Men du tror inte på att eur vs kanada modell där eur modell är strypt? Som ja nämnde tidigare att rk tek renegade -06 ho ptek levererade 144hp hos mulle med org avgas och mj420. Har fått en bild på bänkpapper + videoklipp. Så jag funderar att i denna säsong kosta på den mappen han erbjuder sen då dänga på pipa å burk och gå liite + i hp.
Det är en ide det med, jag vet åtminstonne vart jag hittar dig. Tills dess kanske man stött på någon som säljer dubbla crankshop. Som den går idag räcker ju å bli över. Men jag är orolig såsom med bilen (dagliga sommarbilen) att mkt vill ha mer, 500hp/700nm alpina Power