Ny skoter vankas, hjälp med val!

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Ja, nu äre så att jag ska köpa "nytt" i vår/höst.

Min typ av körning just nu är mest bara led, men det är pga att 440in inte har egenskaperna som krävs vid lössnö.. Min tanke är att köpa mig en maskin som tar sig fram bra ute i fluffet och trivs i ospårad terräng så man äntligen kan testa på det utan att köra fast var o varannan meter..

Prisklass 30-40 i nuläget. körkort i höst vankas också så vill int punga ut för mkt på en gång på en skoter..

Maskiner jag kollat lite på är föjlande:

*Arctic cat F7
*Polaris Sks 800
*Polaris RMK 700/800 från 03-04

Och av dom så låter rmk:n mest lockande, jag vill ha tips o åsikter om den skotern!

Eller kom med andra förslag!!

MvH/ Anton
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
köpte själv en rmk 600 05 får lite mer än en månad sen, och har nu kört ca 60 mil med den och än är jag nöjd med den. är pigg, tar sig fram dit jag vill, är lättkörd och sen så tar den inte så farligt, den ligger kring 3 l milen medel av dom 60 milen jag kört. nån gång har jag väl fått upp den i 4 men då har det varit full gas konstant och göra ringar på myrar mm, tycker det är bra för en förgasar 600
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Tackar för svaren! jo he lutar ju som mot en rmk. Men hur är den på leden? Dom gånger man måste köra där^^
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
är leden hyffsat fin så är det ingen fara, men då det blir puckelpist så är den ju ganska kass om man jämför med dom korta