Har en sx och skotern är chassimässigt skottsäker enligt mig, styv och hårda dämpare orginal, lite hårda för mig (65-70kg) schimsade om riktigt stor skillnad.
Motorn är väll likvärdig med dom andra du nämnde, aldrig testat polarisen dock alla har ju kring 130 hk känner dock att min sx är lite aggressiare från botten än polarns rs men då gentemot känns rs' en jämnare.
Rs' arna behövs ju inte bestyckas lika ofta/mycket när dom har powerjet eller vad de nu heter, har kört med samma bestyckning i min sx en hel sesong och fina stift hela tiden dock :s
Det jag sa tidigare om chassiet- vi hade 3 sx'ar och 3 rs' ar på samma plats under en vecka och då blir de klart snack om vilka/vilken som är bäst (såklart)
sx'arna var totalt styva överallt vi drog och slet i chassiet och alla rs' arna var glapp i frammvagnen!
Vad reservdelar och dylikt till rs' arna kostar vet jag inte, inte till polarisen heller men sx remm- 2-3000
Kolvsats 2-3000 apv vajrar är snooordyra typ 1100 styck eller nå? De bekymret har då inte brp eller polaris när deras avgasventiler är mekaniska,
Brp maskinerna har mätare, inte säker om polaris har det?
Vetbinte riktigt vad mera jag ska säga, förespråka arcticen lite nu
haha
Den är just lite längre än dom andra - tar sig rätt bra i snön för en kort maskin, ca pro skidor, lättkörd, fick träningsvärk när jag lånade polarens lynxrs en timme för den var så jäkla tungstyrd x) (hårt före) arcticen ligger ju i lite bättre kurs upplever jag än dom andra maskinerna men de var nog allt
lycka till med de framtida köpet!