Ny matta till re

Nikki_sixx

Aktiv medlem
3 jan 2008
56
0
1
Hudiksvall
Halloj.

Ska byta matta på min re och funderar på vad jag ska köpa. Jag kör ungefär 50% led och 50% puder. Vad skulle ni ha köpt för matta? Då menar jag mönstret, kamhöjden blir förmodligen 44mm.

God fortsättning på er alla skotertokar!!
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
40
Boden
Har bytt från std. ripsaw 38 till en bombardier 44mm på min 08a å de blev grym skillnad och inte alls nå sämre egenskaper på leden som ja trodde från början. En tendens däremot att tappa greppet lite tidigare när det blir isiga spår.
 

Nikki_sixx

Aktiv medlem
3 jan 2008
56
0
1
Hudiksvall
Ja ripsaw mattan känns inte så där jättebra i djupsnön men det kan ju vara en feltolkning av mig. Det kanske blir en bombardiermatta till slut. Tackar
 

larsmxz

Välkänd medlem
3 aug 2008
224
0
16
Edsbyn
har en bombardier 44 på min!!
gillar inte alls den på ledåkning helt för hård!
Blir skithal på hårda leder då är original 38:an bättre!

polaren har en 38 ripsaw och den både drar å bromsar bättre när det är hårt!!

men de är vad ja tycker å de är ju ganska inviduellt!!
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Skulle satsat på Polaris racing matta antingen 47mm eller 44mm grymt fina mattor med bra bett och betydligt mycket bättre hållbarhet, än bombardiers skräp mattor.
 

Vicke

Välkänd medlem
29 mar 2007
274
0
16
Skulle satsat på Polaris racing matta antingen 47mm eller 44mm grymt fina mattor med bra bett och betydligt mycket bättre hållbarhet, än bombardiers skräp mattor.
Håller med! Har en sån på min Re 600 och dom håller skitbra.
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
40
Boden
Är dom verkligen så dåliga bombardier? kört 50 rätt hårda mil nu och inga kammar borta än iaf. kanske är därför dom är så billiga också.

Att Ripsaw mattan har bättre fäste på led ser jag som en självklarhet då den är gjord för just det. Sen i snö går den väl inte så tokigt ändå men nå fan blev de skillnad med en 44a. För mig lönade det sig iaf. att byta fick mer för 38an än vad gav för en ny 44a.