Ny gratis rem till 900or

Skotte

Välkänd medlem
17 mar 2006
461
2
18
AC
Har ni Polaris 900 ägare i Sverige fått denna informationen av er handlare?
Det verkar som om ni kommer/har fått en rem som håller, och dessutom gratis av handlaren?


http://www.polarisfiles.com/forum/index.php?showtopic=701

(Saxat ur ett brev från Polaris till alla handlare)
Citat:
"Extreme Duty Snowmobile Belts; Polaris Part No. 3211115
Polaris has been developing an extreme duty belt (pt.# 3211115) that greatly increases belt life on 700 and 900 Fusion, Switchback and RMK models, as well as other models designed for the 3211080 belt.

Development has been completed with great results, and we are ready to supply the new 3211115 belt for you to manage with your consumers. Please look for your detailed letter from the Polaris Snow Team telling you how many belts we have shipped to you. This allocation of belts is being shipped to you at NO charge and does NOT require a warranty claim. The belts will be available for you to order on program or daily orders at dealer cost when we have completed our allocated orders. "
Slut citat.
Handlarna har altså fått remar gratis av Polaris.

Detta är för övrigt samma rem som sitter orginal på 07orna.

Vad säger ni som äger en Polaris 900?

MVH//
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jag fick min just innan jag bytte bort min skoter. Så det stämmer bra.
Den nya remmen är MYCKET tunnare, och inte alls lika "tuggummi" aktig.
Tror nog den ska funka bra. men jag hadde inte några problem med remmarna innan heller..
 

Skotte

Välkänd medlem
17 mar 2006
461
2
18
AC
Låter bra!
Det har ju varit en massa tugg, både här hemma, men kanske mest i amerikansak forum över de "problem" 900 motorerna har plågats av.

Det verkar som Polaris gort något hedervärt denna gång för at hjälpa sina kunder.


MVH//
 

931Melander

Välkänd medlem
29 okt 2006
383
0
16
Piteå
Är detta något som kommer att ersätta 3211080 remmarna?
Har problem med att min Pro X 600 nöter rem. Har förbrukat två remmar på tvåhundra mil.

Kanske man ska uppgradera.

Fredde
 

Skotte

Välkänd medlem
17 mar 2006
461
2
18
AC
Är detta något som kommer att ersätta 3211080 remmarna?
Jaja men!
Läs länken jag infogade längst upp, läs HELA tråden.
Kanon info, direkt från Polaris officiellt.


MVH//