Ny adventure vs beg venture rs

rasslet

Medlem
20 mar 2006
36
0
1
Örviken
Vad tror ni ny lynx eller begangnad yamaha
vet att det igentligen är två helt olika skotrar men jag har tänkt skaffa en touring med ordentlig fjädring.

åker mest led så komfort är viktigt

effekt spelar igen större roll (har ju 3-6an:D)

lutar nog mest åt lynxen, billgare totalt att äga förutom bränsle, men kör nog max 80-100 mil per vinter och nytt är ju alltid nytt

någon som har kört båda som kan ge mig lite tips

:hmmmm:iofs yamaha har ju grym byggkvalitet

hmm blev svårt det här:hmmmm2:
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Hej
jag har inte kört rs venture så mkt men jag har provat den några gånger och visst det är en trevlig maskin men Lynxen däremot har jag kört endel då en kompis har en sån (-07:a 600sdi) och vi kör väldigt mkt tillsammans. Jag tycker lynxen är väldigt trevlig och sdi:n går väldigt billigt och är mkt att köra med. Vad hade du tänkt för årsmodell ifall det blir en lynx det finns ju nya 07: or hos Stenmarks till väldigt bra priser.

Skaffar du dig en lynx så ska du tabort skyddskåpan i plast som sitter vid variatorn då den hindrar värmen att komma ut med högt remslitage som följd. Annars så vet jag inget speciellt med Adventuren.

Jag har själv en nytro och det är vad jag fattat samma motor i grunden som RS Venture och min har gått utan större problem de 830 milen som jag har kört den.

Nytt är ju alltid kul att ha :) Om du varit inne på 550in så tar den motorn lite mer soppa och kan kännas lite slö tycker då jag ( vi har en ski-doo 550 i familjen) jämfört med 600sdi:n

Jag har skjutsat på lynxen och det går riktigt fint! Fjädringen är som vanligt på lynxar väldigt bra och på rs venturen har jag bara kört själv så där kan jag inte säga så mkt om komforten när man är två men är man själv så fungerar den helt ok iaf.
 

rasslet

Medlem
20 mar 2006
36
0
1
Örviken
Tack för svaret:) joo det är väl mest 550in jag är inne på, 65000:- med lastbox känns ju som mycket för pengarna.

Har sett att stenmarks har 07er 600sdi men det blir minst 10000 till plus frakt plus box ca:4000:-

iofs ingen hysterisk summa men man måste ju dra gränsen någonstans
får mycke soppa för mellanskillnaden plus att 550in är bra mycket billigare i försäkring

men det är klart en 600sdi är ju klart roligare, fast jag är rätt nöjd om den är hyfsat rapp till 70-80kmh
touringen vi har nu är ju en indy sport gt så det blir nog bättre vad man än köper

måste bara kolla förs på en venture rs innan jag bestämmer mig
 

rasslet

Medlem
20 mar 2006
36
0
1
Örviken
Det blev en supertouring 500 02:a
verkar vara en lagom familjetouring
billig förs och efter en kort fjällresa så verkar soppatörsten helt ok 1,8l/mil
samt det bästa frun är helnöjd(det är hon som kört den mest)