Ny A-C med 3 skidor!

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Från snowmobile.se
Världsnyhet - Arctic Cat först ut med tre skidor!

En dag att minnas - Arctic Cat släppte idag 1/4 2009 en exklusiv nyhet inom nytänkande. Man blir först i världen med tre skidor! Och det fungerar oerhört bra, långt över vår förväntan berättar Arctic Cat.

Fördelarna är många menar man i sitt pressmeddelande. Styrförmågan ökar mångfalt, samtidigt som hela skotern lättare lyfts upp vid lössnöåkning.
Mittskidan som är något kortare hjälper alltså inte bara till med styrningen utan blir en extra hjälp för att lyfta framänden.

Men fördelarna är flera än så menar man på Arctic Cat. Vi får t.ex. alltid maximal och exakt styrförmåga. Även om en skida tappar fästet så finns fortfarande två som biter i. Utöver det så har vi minskat s.k. darting med över 45 %. Den går klippstrabilt även när leden ser hemsk ut.

När Snowmobile påpekar att en ofjädrade vikten borde öka, vilket i sig kan vara en nackdel, så menar man att fördelarna överglänser de få minusposter som möjligen kan ha uppstått. - Skoteråkarna har vunnit massor med det här, menar utvecklingschefen Jean Pflamstroem. De hemliga tester vi gjort bland vanliga skoteråkare visar att de fullständigt älskar skoterns egenskaper nu med tre skidor, avslutar Jean.

I tuffa ekonomiska tider föds nya spännande idéer. Att Arctic Cat alltid haft en aktiv och idérik utvecklingsavdelning gör förstås sitt till också. Nu vankas provkörning i fjällen av Snowmobiles testteam.

B

Biosteel

den blev jag sur över innan jag kom på att det var 1a april :eviltongue: inte roligt då en sån grej inte hade förvånat mig om det skulle komma..
haha njae de e sant arctic har ju en förmåga att släppa en massa nya prylar iof men va bland de fulaste hittils haha :beer:

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
;) Döpte tråden till "April, April" från början men tänkte att någon inte hade sett det och kanske gick på det :D