Nummerskyltshållare PRO-Ride chassiet.

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Var förbi en polare idag som hade fixat en rätt smart nummerskylthållare i någon 2-3mm tjock svartplast som han hade fäst i samma bult som mittstaget på lyftbågen i fram.

En nummerskylt blir ju aldrig snygg men på det där sättet åker man väl lagligt utan att behöva klistra den på huv eller ruta och den kanske kan funka som lite extra bukskydd också ;)



 
Last edited:

Carrera

Välkänd medlem
11 jan 2012
580
4
18
inte för att va taskig men det där kan ju omöjligt hålla särskillt länge...
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Iden i sig var ju inte så dum, men som Carrera säger så tvivlar jag med på att det håller-inte med ett sketet fäste. Jag gissar att den kommer att gå av där han har gjort en brottmarkering med bockningen..
Men det kan vara ngt att tänka vidare på! :)
 

figo

Aktiv medlem
1 feb 2011
92
0
6
Kiruna
Tyvärr är det där inte lagligt, skylten ska vara synlig framifrån och uppifrån (helikopter).
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Tyvärr är det där inte lagligt, skylten ska vara synlig framifrån och uppifrån (helikopter).
Det var ju en diskussion om det förra(?) året här-hur var det egentligen?
Jag har fått för mig att ngn postade lagtexten, och att det inte gick att hitta stöd för detaljen om att den skulle vara synlig uppifrån...eller minns jag fel?
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Det var ju en diskussion om det förra(?) året här-hur var det egentligen?
Jag har fått för mig att ngn postade lagtexten, och att det inte gick att hitta stöd för detaljen om att den skulle vara synlig uppifrån...eller minns jag fel?

...Jag gissar att den kommer att gå av där han har gjort en brottmarkering med bockningen..
Så har jag också förstått det hela om placeringen, den som säger övrigt (att det skall vara uppifrån) får citera lagtexten som visar det innan jag tror något annat.

inte för att va taskig men det där kan ju omöjligt hålla särskillt länge...
Ingen fara, har ingen aning om hållbarheten men den är gjord i ett stycke rätt flexibel plast, bockningen är gjord med varmluftpistol och det är inte något veck eller någon särskild "brottanvisning" där den är lite böjd. Tror man kunde flexa den ända emot buken sen kan den ju inte röra sig så mycket mer.
Rutor håller ju hyfsat bra om man rullvänder skotrar, så kanske den där pallar lite snö rakt framifrån med, men ni kanske röjer småskog och stubbar med era maskiner då är det ju en annan femma ;)

Han hade en extra, tror jag ska testa en med. Åker den av är det väl bara att beställa en ny Reg-klibba och dra fast på tunneln.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Bra tänkt , håller det så är det ju kanon.
Det är svårt att hitta någon vettig plats att sätta nummerskylten på när det gäller proride måste jag säga.
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
På tal om något helt annat. Har han rosa framvagn? Finns hela skotern på bild här på sm nånstans?=)
Nej, det är bara mobilkameran, ljuset eller photoshop som jäklades och messade upp färgen när jag sparade om bilderna. Det är en vanlig retro. Han har heller inte någon user här på forumet.
 
Last edited:

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Nej, det är bara mobilkameran, ljuset eller photoshop som jäklades och messade upp färgen när jag sparade om bilderna. Det är en vanlig retro. Han har heller inte någon user här på forumet.
Jaha ok =)
Ja jag är ju iofs även färgblind så kan ju vara vilken färg som helst:phaha
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Vill bara informera att polarens hållare, håller än iaf.
Har tagit både plogbrinkar och surfat puder. Godstjockleken på plasten är nog ~5mm såg jag när man kikade närmre idag.

Ska montera dit en jag med.
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Tänkte bara tipsa er som handlar 2014-maskiner och inte vet vart ni skall sätta regskylten om detta. Det har hållt bra säsongen som var för oss iaf. Så ut i garagen och tillverka en själv av 5mm cellplast.

Man kan behöva böja lite på staget i mitten på frontbågen för att monteringen/passningen skall underlättas sen att man skaffar en lite längre bult då det blir tajt med att gänga på muttern.