nu vill jag veta allt om IQ RR!

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
ska byta från en renegade 800 -06a och funderar på en KANSKE hållbarare skoter som en iq rr-08a.
renegaden har skurit 2 gånger nu inom 1 år! två kolvar och raveventiler..
hur e en iq rr i snön, led och motorn e den säker? vill veta allt om denna! skriv om de e några sjukdomar på dem eller om de e bara en skoter som man drar igång på morgonen och stänger av på kvällen utan några bekymmer?!:laugh:

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Polarn har en 09as RR.
Går fruktansvärt fint.

Orgmattan bör väl bytas ut mot en matta om man tänkt åka mycket på sidan av leden.
Den lilla runda jag kört den, så är det en kursstabil maskin, med riktigt fin motor.

Orgremmen är svindyr till dem, 2700kr tror jag den går på.

jsupreame

Välkänd medlem
1 jan 2009
110
0
6
skellefteå
ska byta från en renegade 800 -06a och funderar på en KANSKE hållbarare skoter som en iq rr-08a.
renegaden har skurit 2 gånger nu inom 1 år! två kolvar och raveventiler..
hur e en iq rr i snön, led och motorn e den säker? vill veta allt om denna! skriv om de e några sjukdomar på dem eller om de e bara en skoter som man drar igång på morgonen och stänger av på kvällen utan några bekymmer?!:laugh:
va på skotervisning i dag å körde en iq för första gången.. vart sjukt besviken.. kändes som en köttbulle.. å slött nå så guförbannat gick den.. =( en snopro 600 va mycke trevligare.. men va slött de gick mot för min portade 800:hahaha:

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Brorsan hade en RR förra vintern. Den tog någon rem, men dom schimsa variatorn och sen blev det bra, sen så äter den luftburkar eftersom att dom ligger och ta i sek.axeln och blir hål i dom(hoppas dom fixat de till iår). Men i övrigt e kanon maskin, han hade då inga som helst problem med motor eller övrigt, satt 44a matta och nerdrevat 3 kugg på den, gick på rullen hur långt som helst.. Skulle rekomendera den maskinen för den är grym som satan..

Hasse82

Aktiv medlem
28 okt 2007
86
0
6
krokom
kan helt enkelt bara säga att de e nog den roligaste skotern du kan ha . gör presic som du vill om du lär dig den sen kommer du aldrig vela sätta dig på en annan skoter!

till bekymmer me dom så e de väll några servicemedellanden som e ute men annars inte mycket som kan krongla på dom är ju gammal beprövad motor o chassi e ju toppen! =)
köp o njut

hadda

Välkänd medlem
7 sept 2008
424
0
16
Njurunda
skit grejer enligt mig en kompis till mig har en och jag kan säga de att han får skruva mer än han kör. fy fan ***** skit grejer och drar soppa någudförbannat han kommer 6 mil på 28 liter lr hur stor tanken är vete fan tror de är de iaf.

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
44
Kiruna
Jag ägde en i fjol. Det enda som byttes var matta (44mm) samt 2 remmar och tändstift. Körde ca 150 mil med den.

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Jag är ganska ny ägare av den men kan säga att ju mer jag kör den ju mer tycker jag om den.
Jag trivs mycket bättre på IQ chassiet än jag gör på REV/REV-XP, körställningen känns underbar dock absolut ingen sittskoter, dynan fungerar typ som dämpning vid hård landning och inget annat :p Pigg som bara den...

Funderar helt ok i djup puder så länge du har fart, på min sitter 44mm matta samt SLP PowderPro skidor, var och körde i meterdjup puder för nån helg sedan och det funkade riktigt bra förrutom när jag skulle försöka köra utanför mountainmaskinernas spår inne i skogen :)

Ledpisk så det skriker om det, den här SKA köras hårdare än hårdast, inget alls att fisåka med då den är extremt obekväm. Ska du köpa en RR så är det aktiv åkning som gäller.

Riktigt välbalanserad och den trivs verkligen i luften om du tänkt hoppa, man kan nästan höra hur skotern skriker "Mer, Mer, Större, Större!"

Jag tycker att maskinen är hur underbar som helst och det ska fan till innan jag byter.

6

600xrs

Polaren kör en IQ 600r, inte riktigt samma maskin.. men han har bestyckat ner den och fått förbrukningen från 5.3l/milen till 4.2l/milen, men då är det aktiv körning och inte fiskörande efter led. En RR tar nog lite mindre än så :)

Eftersom att trådskaparen BARA ville höra åsikter från dom som äger en RR så tänker jag inte yttra mig om min åsikt om modellen.

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
polaris säljer ju nu nya 09 billigare än vad en beggad 08 kostar, så ska du köpa så köp en 09, vet ej hur det blir om du ska byta.
Dagens pris gäller tom 20 april, enl åf.

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
ang bränsleförbrukning, skulle testa min då jag tyckte att det skulle vara kul att veta.
Har inte tripmätarn monterad så mätte avståndet med GPS, längden jag körde var 1,3mil enligt GPSen, sen att det säkerligen var en del mattspin gör inte min mätning exakt.
Tankade iallafall fullt på SHELL i Brunflo och sedan tog leden in till OKQ8 Torvalla och det vart som jag sa 1.3mil och fick i 4.3l soppa vilket gav 3.3l/mil.
typ av körning var iallafall vad jag räknar som hård körning, jag höll det jag kunde hela vägen, leden hårdpackad och 3+ i luften :)

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
ang bränsleförbrukning, skulle testa min då jag tyckte att det skulle vara kul att veta.
Har inte tripmätarn monterad så mätte avståndet med GPS, längden jag körde var 1,3mil enligt GPSen, sen att det säkerligen var en del mattspin gör inte min mätning exakt.
Tankade iallafall fullt på SHELL i Brunflo och sedan tog leden in till OKQ8 Torvalla och det vart som jag sa 1.3mil och fick i 4.3l soppa vilket gav 3.3l/mil.
typ av körning var iallafall vad jag räknar som hård körning, jag höll det jag kunde hela vägen, leden hårdpackad och 3+ i luften :)
ett j*vligt bra svar må jag säga =)

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Det ända jag kan klaga här på är att det är så kort sträcka.... kör minst 5mil sen kan man börja se vad en tagit i snitt.... :)

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Den tar inte så farligt, runt 3 - 3.5L kanske.. när man tuktar den. Så det är som dom andra tvåtaktarna med förgasare. Har haft med nån xp800r och nån xc 700 på dagsturer och det skiljer inte mer än 1-2liter på en dags körning.