Nu snöar det!!

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Fy tusan va gött synd att släden står på Yamahacenter bara :)
Jaja den lär va klar så det går att provköra snart ändå, ev blir det en resa till Lycksele i helgen.
Jag såg bilder från Åkersjön... där skulle man ha vart.
 
E

ejwbegysv

Det börjar öka på stickan i Gördalen nu :) Skoteråkning i helgen :)
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Inge snö i Storvik heller,
men det hade kommit lite i Ockelbo i veckan som var.
Idag komm det i Sandviken =P
Självklart lärade man ju flytta på skotern till det andra garaget, sen blev det några varv på gräsmattan med =P Tur att man har så pass mycket tomt att det gå att köra runt lite =P
 

jonesy76

Medlem
13 sept 2006
14
0
1
Gästrikland
Ja jag var tvungen ta premiär turen igår,
finns lite spår här i kring,men det är väl dock ännu för lite väl


Idag komm det i Sandviken =P
Självklart lärade man ju flytta på skotern till det andra garaget, sen blev det några varv på gräsmattan med =P Tur att man har så pass mycket tomt att det gå att köra runt lite =P
 

Fallan

Välkänd medlem
23 okt 2006
264
0
16
www.freewebs.com
Sitter här i gråa norrland med ca. 2cm snö på backen.. :( aja.. kommer väl mera.. Nån som vet hur det ser ut i huså nu?
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Ja jag var tvungen ta premiär turen igår,
finns lite spår här i kring,men det är väl dock ännu för lite väl
Jo, ut på lederna i skogen har man inte ens vågat tänka på att åka ännu. Lät som det skulle bli varmare till helgen och nästa vecka med =/
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Jippi...har kommit ca 5 cm snö inatt och allt är vitt....inte långt kvar till riktigt skoterföre. Passar på med en dikt jag gjorde ifjol i ett skolarbete om ingen misstycker :)

En tid på året

Så faller det vitt guld.

Och efter ett tag

Du får göra din debut.

Din blanka hy

Bländar självaste solen.

Din doft

sätter sig i mina kläder.

Dina spår i snön

Kan reta en del

Men glädja desto fler.

När man rider dig

Får man parera.

Men när guldet försvinner

Så väntar du ivrigt

Tills det faller igen.​


Andreas Nordin -06
 

davidgoden

Välkänd medlem
1 nov 2006
160
0
6
Östersund
Lyckades med 10mil skoteråkning i Lördags, Jämtland/Östersund. Bra trevligt faktiskt! :D

Till helgen blir det troligen en tur till åkersjön för att testa på nyskotern på riktigt. Bara snön ligger kvar !:)
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Lyckades för drygt en timma sen dra skotern 50 m till garaget. Hade fäst ett snöre runt skidorna och låtsasfarsan höll upp bakdelen (utan boggie) för vi ska riva den på onsdag och sätta dit ny mattan på lördag. :)
 
Last edited:

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
De va som fan!! mätte du i en snöhög lr? :) närååå men vart var de nånstans?

De var ca: 110 cm när jag mätte:) Men de har väll sjunkit ihop ca 30 cm nu så de är nere i 80 :( Men jag kanske skrev lite för mycket men de är väll runt 90-80 cm :)
 

et 340t/r

Välkänd medlem
11 nov 2005
1.746
1
38
31
luleå/Ösd/Storåbränna
nä haha jag mätte på taket när jag å far skottade av de lite grann :) De underbara stället e i hotagen storåbränna ligger en bra bit upp i jämtland.

Men ändå om man bara far en bit därifrån så är de mycket mindre snö :confused:

 
Last edited:

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
48
Luleå
nä haha jag mätte på taket när jag å far skottade av de lite grann :) De underbara stället e i hotagen storåbränna ligger en bra bit upp i jämtland.

Men ändå om man bara far en bit därifrån så är de mycket mindre snö :confused:

F*ck va snö!! Jag tänkte att när det stod Luleå vid ditt nick så lät det helt orimmligt.
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
nä haha jag mätte på taket när jag å far skottade av de lite grann :) De underbara stället e i hotagen storåbränna ligger en bra bit upp i jämtland.

Men ändå om man bara far en bit därifrån så är de mycket mindre snö :confused:


Men DRA bolla i lösgrusse baklänges på en kundvagn med medar :eek: SÅ myche snö har vi inte haft på år här, ändå bor jag inte i södra Sverige.. Värdelöst.. :D