Nu kommer snön!

tobiasl.

Medlem
1 sept 2009
42
0
1
jämtland
ibland är det inte så skönt att bo i jämtland.. även om vintern är gudomlig så är det faktiskt skönt med lite värme ibland!
 

SweZor

Välkänd medlem
23 nov 2009
148
0
16
Vemdalen
Snöade på toppen på Björnrike idag, härligt väder att jobba i. Var väl inte mycket att kalla för snö, men det var för mjukt för att vara hagel och för stort och klibbigt för att kallas regn... vid cirka 14 grader i luften och mycket hårda vindar och spöregn på eftermiddagen (på 960möh)... Så omöjligt är det inte... Härligt med sommar! :D

Dom snackade på radion om hur varmt det varit i världen denna sommar, samtidigt som jag satt och frös i tio graders "värme" och stormvindar. Har inte haft någon vidare värme här iaf.
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Som SweZor sa så kom det bara snöblandat, men det var ju väntat, är ju trots allt slutet på Juli.... Känns som man vill flytta på sommrarna, Jämtland/Härjedalen är nog de enda landskap i sverige som inte haft värmerekord i sommar, och nu går det mot höst. +7 grader imorse kl7:00. Nu är det väl bara å vänta på den riktiga snön och hoppas att det blir en bra vinter.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
tjabo: Har du möjligtvis sett min tråd? Här har jag bara haft över 15 grader varmt tre dagar den här sommaren. I tre veckor låg temperaturen konstant under 10 grader och något varmare i solen. Dessutom var fjälltopparna häromkring helt snötäckta imorse.

Jag vill ha lite global uppvärmning.
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
tjabo: Har du möjligtvis sett min tråd?

Jag vill ha lite global uppvärmning.
Såg den nu, det e för jäkligt. På sommarn gnäller man att det är för kallt, på vintern att det är för varmt (om det inte blir en vargavinter som för 2 år sen när det var 25-30 minus i 2 månader...) :)

Nä, det e tur man far till Kreta en vecka snart så får man lite värme iaf.
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Ja hoppas det blir en bra vinter i år igen!! Snåslungan är jag halvt paj så det kommer väl vräka ner=P
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
själv så har man redan varit med om första snön. Var upp i fjällen under veckan och då snöade det ganska ofta.(dock så vare inte så man hurrade då)