Nu går det att köpa skoterdelar på Mekonomen

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
Halloj

jag jobbar på en mekonomen butik i en stockholms förort och kan nu meddela för alla er som inte vet att ni kan nu gå in till vilken mekonomen butik som helst i hela landet och köpa delar till skotern.

Sortimentet just nu är ganska knapert men det lär fyllas på mer och mer efterhand då det precis är nystartat, mekonomen har ju som mål att på sikt bli störst i sverige på skoterdelar ..

Idag lyckades jag luska fram att leverantören av grejjorna som hittils finns är: www.soucy-group.com
Ett kanadensiskt företag som jag själv aldrig har hört talas om tidigare.

Gissningsvis kommer det fler leverantörer i framtiden.


/Fredrik
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Fantastiskt, ett alternativ till duells katalog, som hittills hela landet använt!
 

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
Fantastiskt, ett alternativ till duells katalog, som hittills hela landet använt!
Jag skickar bara vidare info, jag håller egentligen med dig, duells är utan tvekan störst så varför ens försöka.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Jag tror bcool verkligen menade att det var bra med flera aktörer :)

Så tycker även jag.
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Självklart var jag positiv till detta, ber om ursäkt om jag var otydlig... :)

Så less att hitta exakt samma prylar, var man än vänder sig är det duells, duells, duells...
 

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
Självklart var jag positiv till detta, ber om ursäkt om jag var otydlig... :)

Så less att hitta exakt samma prylar, var man än vänder sig är det duells, duells, duells...
okok, jag fick känslan av ironi :p

hursomhelst, det finns ju sanning i det du säger, det vore grymt med fler leverantörer av delar, och jag hoppas att mekonomen tar tag ordentligt i det här och går hela vägen.
 

Highlander

Välkänd medlem
4 jan 2011
252
0
16
Aneby
Är det inte kimpex som JOFRAB använder sig av?
För dom som inte har någon skoterbutik i närheten går det oftast att beställa eftermarknads delar via skog och trägårds affärer, här nere har dom flesta återförsäjare till jofrab (Garage 24 ).
 

oliver93

Aktiv medlem
27 nov 2008
70
0
6
Järvsö
Japp jag såg det på mekotec datan idag :) kommer nog att bli bra! bara knappa in sitt reg nummer och sen så har man alla delar till sin skoter där!
 

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
soucy-group.. Någon som har en produkt katalog från dem?

Men om det är kimpex som är leverantör väntar vi väl oss inget nytt? Då Kimpex finns täckt av garage24 samt duells?
har inte hittat nån produktkatalog, dom har en hemsida, men inga produkter där www.soucy-group.com

på fråga 2 vet jag faktiskt inte.
 

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
Kommer man kunna knappa in regnummret på hemsidan så man får upp allt som passar?
tyvärr funkar det inte så just nu, utan man få gå efter märke > modell > motorstorlek osv. man kan ju hoppas att det ändras, bra mycket smidigare att bara knappa in regnr.
 

Braak

Välkänd medlem
24 okt 2010
194
0
6
Skellefteå
kanske en riktig dum fråga.... men vart hittar man skoterdelarna på mekonomen.se?? webbkatalogen för bilar eller? har kikat lite men hittar ingenting...??
 

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
kanske en riktig dum fråga.... men vart hittar man skoterdelarna på mekonomen.se?? webbkatalogen för bilar eller? har kikat lite men hittar ingenting...??
Verkar inte som att dom har uppdaterat hemsidan ännu, det är som sagt ganska nytt så antagligen tar det ett tag innan man kan se sortimentet på webben.