Nu börjas det på blocket......

celneck

Aktiv medlem
1 jan 2000
82
0
6
S-vall & Plejaderna
Nu börjar priserna på blocket sticka iväg(enligt mitt tycke) eller vad sägs om den här: :eek:
http://www2.blocket.se/view/3304283.htm?l=0&c=1&city=0 :eek:
Står i 41000:- i inlistan, jag brukar lägga på 5000 - 7000:- på inlistepriset och då ligger man på en hyffsat sansad nivå.

Håller ni med eller är jag helt fel ute?
Betänk att en handlare brukar lägga på ungefär 10 -15000:- på sitt inpris för att få täckning för lokalhyra, anställda, garantier, m.m.
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
celneck skrev:
Nu börjar priserna på blocket sticka iväg(enligt mitt tycke) eller vad sägs om den här: :eek:
http://www2.blocket.se/view/3304283.htm?l=0&c=1&city=0 :eek:
Står i 41000:- i inlistan, jag brukar lägga på 5000 - 7000:- på inlistepriset och då ligger man på en hyffsat sansad nivå.

Håller ni med eller är jag helt fel ute?
Betänk att en handlare brukar lägga på ungefär 10 -15000:- på sitt inpris för att få täckning för lokalhyra, anställda, garantier, m.m.
Nää...där har du helt rätt...klart överpris..

69 000:- för en Grand Touring 583 99 är lite väl saftigt hur fint skick den än är i.
 

Olov Johansson

Välkänd medlem
31 dec 1999
158
0
6
40
Umeå
www.ninelives.se
Om säljaren av denna maskin har satt det priset är det hans beslut.
Det är i slutändan han som (kanske) inte får sin maskin såld.
Men posta inte inlägg med länkar till säljannonser då det kan misskreditera säljaren oerhört.
 

celneck

Aktiv medlem
1 jan 2000
82
0
6
S-vall & Plejaderna
Helt rätt.

Olov Johansson skrev:
Om säljaren av denna maskin har satt det priset är det hans beslut.
Det är i slutändan han som (kanske) inte får sin maskin såld.
Men posta inte inlägg med länkar till säljannonser då det kan misskreditera säljaren oerhört.
Du har helt rätt angående den utlagda länken, men jag kunde inte låta bli för den belyste så väl mitt påstående.
Men jag lovar att aldrig mer lägga ut en länk på en privatpersons snöskoter.

Frågan man kan ställa sig är vart har de fått priset från? Jag tror inte ens att en handlare skulle sätta ett så högt pris.
Kan det kanske vara så att det egna affektionsvärdet på varan är så starkt att priset sätts högt så den inte blir såld?

Tack för mig(för den här gången).
 

Olov Johansson

Välkänd medlem
31 dec 1999
158
0
6
40
Umeå
www.ninelives.se
Jo det finns en del priser som nästan överträffar fantasin, delvis dålig bedömning av vad ens skoter är värd och antagligen som du sa; ett högt affektionsvärde.
Men det finns även skotrar som sätts ut för stora pengar men säljs för små.
Så det lönar sig alltid att höra av sig.

Något jag tycker är konstigt är hur lågt alla maskiner står sig i värde på årets inbyteslista, det är rena sjunkbomberna en del. Samt vem/vilka som gör listan ?
 

Big Matti

Medlem
1 jan 2000
24
0
1
Japp, men tyvärr är det så om man kollar generellt på priserna på blocket att skotrar som ligger i -08 området kostar avsevärt mycket mer än vad skotrarna som finns i norr kostar.
Antingen är beg priset högre i södra sverige eller så förstår dom inte värdeminskningarna på skotrarna i södra sverige.
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Skotrarna i stockholmsområdet har ju mest troligt gått ganska mycket mindre än t.ex. en skoter som "bor" i gällivare, med tanke på skotersäsongens längd, så kanske därför dom är billigare, vad vet jag???

Men egentligen tyckar jag så här: Om man jämför två likadana skotrar, samma modeller som gått ungefär lika långt så borde 08:ans skoter vara billigare p.g.a att den bara gått i "skit" hela säsongen. Har dom så ren och fin vit snö som vi har, nej. Snön är mera grå än vit där. Smuts och skit slliter hårdare på delarna så. Och sen har dom kanske inte lika mkt snö heller vilket sliter på styrstål och matta. Men självklart finns det alltid undatag och många är säkert ändå fina. Många far troligtvis upp till fjällen och kör och sånt.
 

Mattias Jonsson

Välkänd medlem
31 jul 2004
114
0
6
52
Arvidsjaur
De flesta av skotrarna som finns i Stockholmsområdet körs inte där. De används där de har stugor eller husvagn typ Härjadalen, Dalsland etc. Så de har nog gått under ganska bra förhållanden.
 
E

Ej medlem/Inloggad

Hehe är du medveten om att Dalsland ligger väster om vänern? Sydväst om stockholm. Du kanske menade Dalarna?
 

The Titan

Välkänd medlem
1 jan 2000
138
0
6
Priserna på Blocket är löjligt höga!
Att lägga på 5-7.000 på inbytespriset är aldeles för mycket.
Värdet på en privatsåld skoter är lika eller max några tusen högre än inbytespriset.
Men folk försöker alltid lura mindre kunigga.
Glöm dock inte att många lägger på en prutmån på flera tusen för att de ska verka gerenrösa vid försäljning.

Så ta priserna med en nypa salt och pruta på friskt!!
 

celneck

Aktiv medlem
1 jan 2000
82
0
6
S-vall & Plejaderna
5-7000:-.....

The Titan skrev:
Priserna på Blocket är löjligt höga!
Att lägga på 5-7.000 på inbytespriset är aldeles för mycket.
Värdet på en privatsåld skoter är lika eller max några tusen högre än inbytespriset.
Men folk försöker alltid lura mindre kunigga.
Glöm dock inte att många lägger på en prutmån på flera tusen för att de ska verka gerenrösa vid försäljning.

Så ta priserna med en nypa salt och pruta på friskt!!
Jag har provat handla av privatpersoner med inlistanspris och då har jag mer eller mindre blivit idiotförklarad. Så tyvärr måste jag nog ha träffat på just de som inte vill sälja till listpris.
Hur många jag provat med - 8st.
Folk blir arga av h*lv*t* när jag presenterat min prisidé - hur har du lyckats - "The Titan" - Ingen som blivit skogstokig på dig?

Jag har dock "lyckats" handla till 3000:- över inlistan men det kanske va det du menade med några tusen.

Over and Out.
 
E

Ej medlem/Inloggad

så skulle det vara.......

Fordon / Snöskotrar
Annonsid: 11827 Datum: 2004-09-22


Märke: Aktiv
Modell: Grizzly
Årsmodell: 1990
Pris: 30 000 kr (exkl. moms)
Information: Mycket fint skick . har ej gått i arbetskörning. en av de sista dubbelbandarna. Hel och glappfri

kolla under snöskoter till vänster under fordon.
 
E

Ej medlem/Inloggad

sorry såg inte att moderatorn sagt stopp...ber om ursäkt.
 

celneck

Aktiv medlem
1 jan 2000
82
0
6
S-vall & Plejaderna
Med moms....

Ej medlem/Inloggad skrev:
Fordon / Snöskotrar
Annonsid: 11827 Datum: 2004-09-22


Märke: Aktiv
Modell: Grizzly
Årsmodell: 1990
Pris: 30 000 kr (exkl. moms)
Information: Mycket fint skick . har ej gått i arbetskörning. en av de sista dubbelbandarna. Hel och glappfri

kolla under snöskoter till vänster under fordon.
Med moms = 37500:- huvvaligen.....
 
E

En som vet

Sthlm

grand touringen ägdes ju av en stockholmare.. det säger väl allt om deras iq.. ;)