Nu börjas det igen..... Regleringar

S

StoxResearch

Lynxfun:
Tack för lektionen, :) Jag har noll koll på sånt, men där ser man, älgen är värre.

Du. Tyvärr så är jag rädd för att just det är den dolda agendan bakom många krav på regleringar. Ett kraftigt inskuret friåkande med ledbunden trafik håller definitivt upp armarna på 4T. Det urgamla 2T hatet i full prakt. Men det är bara min egen fundering och troligen inget vi någonsin får facit på. Att bara tillåta 4T är en typ av reglering som hör 80-talet till, som tur är. Nu regleras emissioner istället.

Suveränt av Janne Sund!

Last edited:

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Det handlar inte om att vara schysst!!

Det handlar om att jag är rädd om våran frihet att få vara i fjällen,och där är det mestadels ej svenskboende som förstör! (läs norrmän)

Visst alla är inte rötägg och förstör,men väldigt många är det.

Nämn EN anledning till att VI ska behöva ta skit för att nån som egentligen inte ska vara här förstör för oss som bor här och har rätt att vara i naturen?!
Det är ju VI som får ta skiten i och med nya lagar!

Måste jag välja mellan att vara schysst och inte få köra skoter som idag eller att sätta stopp för dom som förstör och få utnyttja fjällvärlden även i framtiden för att köra skoter hyfsat fritt.
Ja då är valet ganska enkelt!!
Klart man förstår att ni är rädda om det som är ert, och att skoterkörning blir mer och mer begränsat är skrämmande. Det jag huvudsakligen vill komma fram till är att alla inte busåker, jag brukar ta leden dit jag skall men det är även kul att vända av den vid ett träsk och burka lite :D, och jag hoppas att situationen inte blir värre än idag. Så man fortfarande kan komma över och åka en gång per år. Btw det borde typ anläggas lite freeride områden ochså för annars blir det sådär som det är nu ? Man får ju inte svänga av leden i Finland, men det är inte precis stenhård koll på det där jag bor, sist vi hade över 35cm snö var väl 2004 och i år hade vi väl 45cm. Därför vill man till lappland för inte tänker man ju sluta köra när man har kört i 13 år..

mamme

Aktiv medlem
6 okt 2008
60
0
6
ofta man skulle bry sig om de blir mer förbud? man skulle ju köra som vanligt ändå..

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
ofta man skulle bry sig om de blir mer förbud? man skulle ju köra som vanligt ändå..
Just tack vare denna inställning hos oroväckande många som jag befarar att det kommer gå åt h-ete med den tämligen fria skoteråkning vi tillåts utöva idag. Man får hoppas inställningen kan skyllas på ännu icke uppnådd torrhet bakom öronen....om inte är den skrämmande korkad och egoistisk:afraid:

4

426H

Jaha, nu börjar Jan Sund surra om effektbegränsningar. Jag litar inte en sekund på den mannen. Även om han insett att han inte kan säga vad som helst nu när han har förtroendeposter i diverse skoterorganisationer så tycker jag det lyser igenom på hans uttalanden vad han egentligen tycker. Om Jan Sund fick bestämma så skulle det bara vara tillåtet att åka 59a till närmsta fisketjärn.

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
jag var ju där o jag tycker nog iaf. att det känns som väldigt seriöst och att "vi" verkligen fick uttrycka våra åsikter och myndigheterna lyssnade.
att bjuda in Tomas Berndtsson var klockrent.
-kan man få han som president i ssco ?