Nu är snön här...

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Här är det nu enligt tumstocken ~40 cm. :) Har mätt på några ställen och alla ~40 cm. Dvs +/- 2 cm typ :) -20 nu ett par dagar och det här blir en perfekt botten :)

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Till er kring matfors som undrade hur hällsjön var så körde jag från matfors till nedansjö idag via leden utan problem, det är dock blött på sjöarna men isen verkar stabil iaf :)

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Riktigt bra med snö i Boden.

Snöat som f-n hela dagen + att det var rätt ok sedan tidigare.

D

Deleted member 9532

Nu blir det en liten jag-mötte-lassie-historia här.

Jag pratade med min fader som hade pratat med sin bror som sa att det här var en av de bästa vintrarna på 15 år :)

D

Deleted member 6797

Jag pratade med min fader som hade pratat med sin bror som sa att det här var en av de bästa vintrarna på 15 år :)

seriöst, detta är typ den mest snörika vintern på dom senaste 5 åren här. förra året så var de grönt nu, iår har vi 4-5dm

Tronic

Välkänd medlem
11 aug 2007
358
0
16
Sundsvall

Förra vintern va ju inte så dålig den heller. Beroende på VART i Sverige. :p

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Jävligt skumt väder i medelpad idag. Till alla som kör bil idag i medelpad. TA DET LUNGT.

Mjo, och inte nog med att det blir halt, man ser ingenting heller.. Även om man har framrutevärmaren på samt allt flås från fläkten upp mot framrutan så isar rutan igen endå :stupid::hmmmm2:

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
förra vintern va det mest snö sen nångång på 80 talet. i ammarnäs hade det snöat totalt ca 11 meter förra vintern och i slagnäs ca 6 meter. men snön sjunker ju ihop