nu är det så att

ricke har en lynx

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
min skoter går dåligt på låga varv. väldigt dåligt ibland. när man tex kör fast så kan det vara så att man måste lyfta den i baken för den orkar inte iväg. men när det är kallt ute så går den bättre. får den för mycket bränsle eller? vet nån vad det ska sitta för munstycken på en enduro 500-97?
 

ricke har en lynx

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
den kan vara väldigt seg att starta också. man ska ha höga varv när man ska stänga av då startar den lättare sen. och om man lämnar den på tomgång så den dör så är den oftast svårstartad. den brukar gå taskigt upp till 3-4000 rpm sen går den hur fint som helst.
 

POLARIS__400

Medlem
1 jan 2000
32
0
1
sveg Sverige
>den kan vara väldigt seg att
>starta också. man ska ha
>höga varv när man ska stänga
>av då startar den lättare
>sen. och om man lämnar den
>på tomgång så den dör så är
>den oftast svårstartad. den
>brukar gå taskigt upp till
>3-4000 rpm sen går den hur
>fint som helst.

Är insugningsgummina trasiga? isåfall köper du nya.

 

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
Spraya startgas runt gummin och packboxar när motorn går på tomgång, förändras varven, så är dom kass.
 

Perrrr

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
38
Umeå Sverige
PÅ min 500 sp -99 så ska det vara storlek 270 och 280 högfart och 40 på lågfart, du har ju samma motor så det borde vara samma munstycken.
 

Reaper

Välkänd medlem
1 jan 2000
120
0
6
Outlands S
>Reedventilerna? kollat så
>läpparna är hela och tätar
>ordentligt?
enduro -97 har vell inga reedventiler eller?
det är vell en rv motor.
kolla variatorerna särskilt secundären
xrysset mitt var likadan och det visade sig att sec variatorn va risig som f``n= du startar på högväxel för att variatorn inte växlartillbaka

Lycka till

 

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
Hett tips är nålventilern i förgasarna.. dom blir utnötta och motor flödar på låga varv! hur långt har den gått.. har själv samma skoter och vet att dom bör bytas kring 600mil!