NTC Styrbussning,betterboards m.m.

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Tja

Har funderat på att köpa lite grejjer från NTC i arvidsjaur och undrar mest om deras styrbusning är nå bra+ om det fixar glappet i styret?:blink:

Sen hade jag en fundering om Betterboards, då det är en av få grejjer jag stör mig på med phazern(isbildning).Men har,med min brillianta hjärna, räknat ut att man måste kapa i fotstegen då. Är det "lätt" att fixa och vad är skillnaden på obehandlad aluminium och vanlig? är ju en viss prisskillnad:confused:

Tacksam för svar då jag är helt värdelös på dessa saker:) (största anledningen jag köpte phazern):eek:hwell:
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Styrbussningarna http://www.modshop.se/-42/yamaha/oft-styrbusningar är fantastiskt bra! Det fixar inte allt glapp, men stången slutar glappa i bussningen + att den håller för evigt typ..

Ang betterboards, http://www.modshop.se/better-boards/yamaha/yamaha-phazer-07-12/yamaha-phazer-better-boards-07-12-behandlade så fastnar det inte lika mycket snö på dom eloxerade som dom obehandlade.
Monteringen är hyffsat enkel, annars kan säkert NTC fixa en montering till vettig peng om du frågar vid beställning.

Hoppas det hjälper lite. :)
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
tack för svaret :), känns onödigt att lägga till 400kr bara för nån behandling.... köper hellre powermadds för 800 kr istället :) Bara man kan sparka genom snön så är det ju lungt:p
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Nån som vet vart man kan få tag på deras bankgironummer? på deras hemsida står det bara bankgiro nummer xxxx-xxxx och mailet man fick stog det inte nå på....
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Som sagt på dom behandlade så fastnar inte snön lika lätt + att dom inte lika snabbt blir "daasiga" som obehandlad alu. Det skall itne vara så svårt att montera dom heller, men det blir ju lite att kapa. Sen ser man ju inte hur långt fram dom går men jag gissar på att du måste demontera fotholkarna om dom går så långt fram.
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Okok har iallafall fått svar angående bankgirot så NN för det. får hoppas att det hinner komma i veckan så man kan börja pilla på nånting. vart obehandlade då kostnaden är viktigast för mig(studerande) skilde ju ändå 400 kr. Men tack för hjälpen allihopa