Normal bensinförbrukning Venture TF?

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
:hello: Min RS Venture TF -05 120 hk 4t drar över 2 liter milen.

Mest ledkörning, sladdade men även en del osladdade leder. Snittfart ungefär 25 km/h. Sen en del lössnökörning också, inte så mycket men ungefär 25 %. Ungefär hälften av körningen med passagerare.

Normalt med över 2 liter per mil eller? Är det pga den låga farten som den drar mö eller? :weird:

Åtgärder för minskad förbrukning? Planerar att införskaffa vagnsbultar till de täppta hålen i mattan, men finns det mer...?
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
jag upplevde samma fenomen förra vintern med min, smygkörde rätt mycket och soppan flög iväg när man bara låg runt 30-40 typ.. så ja frågade en som jobba på polaris firma som sa att det kan bero på att maskinen ligger och växlar däremellan då hastigheten varierade lite till å från. sen om det är sant det vet jag inte men kanske någon annan som kan styrka det eller koma med nåt annat förslag. :)
 

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
jag upplevde samma fenomen förra vintern med min, smygkörde rätt mycket och soppan flög iväg när man bara låg runt 30-40 typ.. så ja frågade en som jobba på polaris firma som sa att det kan bero på att maskinen ligger och växlar däremellan då hastigheten varierade lite till å från. sen om det är sant det vet jag inte men kanske någon annan som kan styrka det eller koma med nåt annat förslag. :)
Jo jag går i samma tankebanor. Den har ju en annan utväxling då också än om man kör fortare. :wondering:
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Dreva ner den om du ska krypköra. Samma med RX'1an kör man långsamt så vill den ha mer soppa än runt 70-80. Dom snålaste siffrorna jag har haft är runt 1,5liter milen på fina hårda leder och bra med fart. (70-100).
 

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
Dreva ner den om du ska krypköra. Samma med RX'1an kör man långsamt så vill den ha mer soppa än runt 70-80. Dom snålaste siffrorna jag har haft är runt 1,5liter milen på fina hårda leder och bra med fart. (70-100).
Okej! Får göra det tror jag :hello:

Tips på hur många kugg, vill slippa byta kedja?!