Ni vet väl att det finns en riktig skotercross bana i hedemora?

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Ja, som sagt.. dom har inte gjort någon reklam men innan förra vintern så gjordes det iordning en skotercross bana (arena) i hedemora på motorstadium. Den är belyst om man vill och det kostar inget att köra, ett par dagar i veckan. Hör av er om ni vill komma förbi i vinter!!!
 

6031

Semi PRO sledder
21 jun 2006
95
0
0
Norrbotten
Intressant. Som sagt det har inte varit mycket väsen om den satsningen.
Hur lång är banan?
Vad är det för bantyp. Skotercross eller MX ?
Hur såg snöläget ut förra vintern ?
Hur ser det ut iår. Finns det garanti för snö ? (snökanon, snötipp?)
Ska det köras någon tävling ?
Med lyse så finns ju möjligheter till kvällstävlingar mitt i veckan.
Finns det byggnader, servering/värmestuga på området.
Eller är det en tom industritomt alt. bara en bana i skogen ?
Många frågor nu....
 

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Tjena!

Det har tidigare varit en isracingarena så om man tänker sig banlängden som ett varv runt en sådan + en vända fram och tillbaka efter långsidan så har man längden på ett varv. Det finns depå platser till alla tävlande med tak och golv, högt domartorn med högtalare osv. Belysning, staket runt hela banan. Alltid plogad parkering mm.mm den ligger på smk hedemoras område så allt är välordnat men dom har inte sattsat något på skotercrossen, bara testat lite eftersom det är svårt med isen till isracing. Servering är inga problem. Banan ska vara godkänd och klar för tävling men det finns nog ingen som har tänkt arrangera så om nån vill ta tag i det lite så hjälper jag gärna till och även han som har hand om banan kan nog vara intresserad, för han hade iaf tänkt köra nån tävling där. Dom har lastmaskin och stora parkeringar och endurobanor som plogas så snö kör dom till banan när det behövs, så garanti ca: början på januari till mitten på mars, kan gå till slutet på mars men inte alltid så säkert.

Skotercross eller MX vet jag inte, jag kör bara :) Start och målraka -- (lite för lång tyckte visst någon) -- stor och snabb vänster --- raka med whoopisar ---- 180gr vänster ---- stoort platå hopp ---- 180 tight vänster --- något dubbelhopp med litet gap --- ett till litet hopp ---- tight vänster --- start/målraka.
 

6031

Semi PRO sledder
21 jun 2006
95
0
0
Norrbotten
Sorry. Har inte loggat in på ett tag.
Vill SMK Hedemora köra ett race, så kan dom ta kontakt med SnoX MK.
Maila info@snox.se

Dom skulle ju köra ett race i Avesta på Speedway arenan 2005, men det blev inget då det saknades snö. Dom har alltid uttalat ett intresse för att få komma ner i landet och köra ett race. Tillsammans med en klubb i södra regionerna.