Ni som Xenon/Led- konverterat orginalbelysningen

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Vart är all snö? :eek:hwell:

Funderade på alla er som konverterat original belysningen till det bättre. Vad har ni använt för kit och nu efter att ni använt sakerna några timmar. Har reflektorn eller fästet för lampan levt illa av den eventuella extra värmen?

Har kikat omkring på olika konverteringssatser och man vet ju inte vart man ska hejda sig innan värmen tar kål på grejorna.

Någon som känner sig extra nöjd med sitt kit ?

Har flera extraljus (18W LED-ramp) liggandes hemma klar för montering till commandern men har inte riktigt kommit underfund med vart man kan montera dem utan att det ska vibrera sönder eller förstöra möjligheterna att återställa till närapå original, så har någon tips till monteringsställen så är jag tacksam för även dem.
 
Last edited:

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
http://www.humanhabit.nu/

Har ju flera LED varianter samt Bi-Xenon/Xenon kit men det är ju en uppsjö av dem.

Försökt att söka här på forumet vilket kit som är vanligast men verkar ju som om det är ungefär jämn spridning på Xenonkiten medan LED tekniken slopats helt i original reflektorn.
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Jag har monterat i två FR2014 nu.

Helt vanliga 35w kinakit som du hittar hos närmaste mecabutik.

Man blir inte direkt religös av ljusupplevelsen men bättre än halogen är det allt.
35w skadar ingenting heller.
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Tack för hjälpen :) Blir nog ett sånt där 35w bi-xenon som man tar matning direkt från lampsockeln. Hoppas det blir mindre ormbo av detta än när jag monterade extraljus på bilen... :behindsofa: