Ni som har köpt en ny ski-doo..

exlime

Välkänd medlem
22 jan 2010
234
0
16
Är också intresserad av att veta om skinz handtagsskydd är något att ha!
 
4

426H

Angående handskydd så köpte jag mjuka från Skinz som man fäster med kardborre. Tänker köra med de dec-feb eller tills det inte är mer än -10.
Spelar ingen roll hur mycket man rullar med dessa. Kommer aldrig att gå sönder.
Körde med dom förra året efter att jag rullat i pudret och sabbat original handskydden på min renegade. Funkade riktigt bra. Handlade på ebay från den här snubben:
http://myworld.ebay.co.uk/pulse-performance?ssPageName=ADME:X:RTQ:GB:1181
Om man vill ha skydd från annat än fartvind så är dessa bättre:
http://www.roxspeedfx.com/cgi-bin/cart/showitems.cgi?subcat_id=279
 

P.G

Välkänd medlem
10 aug 2010
359
1
18
Sundbyberg
Jag har bara testat dom en på en liten sväng men dom satt förvånansvärt fint även i 150 knyck. Hade inga problem att komma åt bromsen och det såg inte alls tokigt ut heller. Har en bild på min iPhone, vi får se om jag lyckas posta den här. Ha inga stora förhoppingar.
 

P.G

Välkänd medlem
10 aug 2010
359
1
18
Sundbyberg
Såg ju bra ut, dom såg jävligt stora ut bara är de race eller trail modellen?
Väntar på mina forfarande från staterna...
Det är pro race modellen. Tyckte själv dom såg ut som två gigantiska Madonnastrutar när jag först tog fram dom.
Men faktum är när dom väl är på inser man att dom inte kan vara så mycket mindre än vad dom är, man måste ju få
dit händerna också. Jag kan tänka mig att med den större trailvarianten tappar men minst 15-20 km/h på toppen!:bigsmile:
 

Mr 500

Välkänd medlem
15 sept 2009
138
0
6
Umeå
Beställde och har monterat ett svart tunnelskydd bak på tunnel, blev faktiskt snyggare än utan tycker jag (Dock så var den i dyraste laget (1000 kr, brp org.). Köpte detta då jag även har monterat lasthållare/öglor bak på tunnel.

Har inga bilder nu tyvärr, men det kommer...
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Beställde och har monterat ett svart tunnelskydd bak på tunnel, blev faktiskt snyggare än utan tycker jag (Dock så var den i dyraste laget (1000 kr, brp org.). Köpte detta då jag även har monterat lasthållare/öglor bak på tunnel.

Har inga bilder nu tyvärr, men det kommer...
Nöjd med maskinen i övrigt? Har monterat vita SLP PP på min nu då jag tyckte nya DS-skidorna inte var nån succé varken på led eller i lössnön...
 

Mr 500

Välkänd medlem
15 sept 2009
138
0
6
Umeå
Än så länge är jag väldigt nöjd, har kört hela helgen och den har inte kommit till korta än så länge. Har tänkt att ge DS en ärlig chans innan jag bestämmer mig för vilka jag ska köra på. Dock så har man redan hunnit repa högra sidokåpan och dekalen men den är ju till för att användas.

Själv då??