Ni som har 32mm matta på Xlt sp -96

PakerT

Välkänd medlem
14 feb 2009
266
0
16
Lycksele
Som rubrik. Har sökt men tycker inte ja kommit fram till nått klart svar.
Nån som har 32´s kammar på en Xlt sp som kan berätta. Jag har nu 28 och när jag skulle kolla va för kammar som skulle gå in såg jag att dom 2 skenor som sitter i tunneln har nött en del på mattan redan med en lite nött 28´s matta

Nån med svar?

Mvh patrik

J.Ostberg

Aktiv medlem
10 mar 2009
96
0
6
Jämtland
Håller på att byta från en 44mm till en 32mm nu i dagarna. Har hört att gränsen för XLT går vid 38mm, sen tar det i för mycket. Det kan nog stämma för kolla man min matta så är varenda sidokam borta och i tunneln ser man ganska väl att matta varit lite för hög ;)

Som svar på din fråga, 32mm funkar utan några som helst problem. Bara att byta! :rock:

PakerT

Välkänd medlem
14 feb 2009
266
0
16
Lycksele
Ska snart byta slides och ska fota då. Jag har 2 skenor i tunnel som är ca 2 cm bred. dom har nött rätt mycket på min nuvaranda matta som jag tror är runt 28mm. Hur vet man säkert? Hur mätar man kamhöjden?

Mvh patrik

J.Ostberg

Aktiv medlem
10 mar 2009
96
0
6
Jämtland
Skenor? :hmmmm: Jag har iaf inga skenor i min tunnel, fast då har ju jag en -95.

Ta fram en tumstock och mät höjden från mattan till toppen på kammen så borde du få fram hur höga kammar du har

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Skenorna är nitskydd och dom kan du gladeligen ta bort :) jag har gjort det på min -96 Ultra SP och satt 8kuggars drivhjul och har 52mm kammar :)

Hade även 32mm på en storm med originaldrivhjulen och skenorna