Betalade nåt liknande för ett 19 kuggars.Köper du det lilla går det på 250;- iaf för mig![]()
Varför ändra till 19/45? Jag kör med 19/43 och jag tycker att min maskin i alla avseenden blev bättre än med 21/43. Kompisen har kvar orginal drevning på sin Renegade och när vi bytte maskin med varandra en gång så trivdes jag inte alls med hans utväxling.För att övertyga att dreva ner 2 kugg på en 600 är dötråkigt så ska jag ta till lite tråkig fakta.
Med 21/43 i drevning så har du en utväxling på 2.05. Utväxlingen berättar hur fort sekundären snurrar i förhållande till primären (hur högt upp remmen ligger i primären och hur långt ner i sekundären)
Sätter du 19/45 så kommer du få en utväxling på 2.26. Dvs att då kommer remmen ligga högt jättefort på primären och långt ner i primären jättefort = den växlar ut jättefort.
Det jag vill säga är att din skoter kommer att växla ut jättefort = den kommer dra bra upp till en viss hastighet men sedan så kommer de inte hända något mera. Den vill växla men de går inte eftersom remmen är redan högst upp i primären eftersom du har så låg drevning. (den kan ju inte klättra över primärvariatorn)
Om du ändå envisas med att dreva ner den så kan man sätta en annan primärfjäder med LÄGRE sluttryck. Då kompenserar man med primären litegrann