Varför dreva ner, dom är ju så lågt drevade orginal (RMK)?
Ja det då du har kvar att göra är endera att köpa lite större drev till det STORA eller så dreva ner en kugg på lilla?Har köpt ett 21kuggars drev alltså 2 kuggar mindre än orginal...kejdan blir då dock för lång och spännaren är på max...Har provat med en kortare kedja men får F*N inte dit den....
Hmm, det låter ju konstigt att 76 länkars kedjan är för lång med max på spänningsskruven och 74 länkars kedjan för kort med MINIMAL spänning :hmmmm:Jo det är en iq dragon 700 kort...orginal kedjan är för lång 76 länkar..så jag provade med en med 74 länkar går fortfarande inte få dit.
Hmm, det låter ju konstigt att 76 länkars kedjan är för lång med max på spänningsskruven och 74 länkars kedjan för kort med MINIMAL spänning :hmmmm:
Din drevning är nu alltså 21/39.
Om du vill få den rapp så kan du ju byta det större drevet 1 eller 2 kuggar för att få dit kedjan.
Större. Om du köper typ ett 40 eller 41 kuggs drev och ersätter ditt 39 kuggars. Jag vet inte riktigt hur mycket som skiljer sig kedjan från att inte gå dit men då bör den ju gå dit.Alltså köpa ett drev med 1 eller 2 kugg mindre än orginal...typ en 38/39..
Större. Om du köper typ ett 40 eller 41 kuggs drev och ersätter ditt 39 kuggars. Jag vet inte riktigt hur mycket som skiljer sig kedjan från att inte gå dit men då bör den ju gå dit.![]()
Det bör ju göra det eftersom 76länkars kedjan är för kort med din drevning 21/39 då bör den ju gå dit om du byter det nedre drevet till någon kugg större.Men jag har ju redan köpt ett 21 kuggars drev iaf...så du tror det passar att köpa ett större drev nere och köra med orginal kedjan 76länk
Det bör ju göra det eftersom 76länkars kedjan är för kort med din drevning 21/39 då bör den ju gå dit om du byter det nedre drevet till någon kugg större.
Jag förstår fortfarande inte hur 76länkars kedjan är för lång och 74 länkars kedjan för kort.... :hmmmm:Får se bara vad det stora drevet kostar...
Jag förstår fortfarande inte hur 76länkars kedjan är för lång och 74 länkars kedjan för kort.... :hmmmm: