Nedväxling vid förlängning?

Rackelsmurf

Välkänd medlem
21 okt 2008
284
0
16
Utanför Piteå
Tjena,

har köpt mig en F8 Snopro -07 inför denna säsong men mattan som sitter där är helt slut så det blir byte, har funderat lite på om man skulle förlänga boggien så jag kan montera en 345s matta istället för 325 som sitter original, om jag nu hittar några förlängare till A-C.

Min fråga är egentligen, kommer jag behöva ändra utväxlingen pga den längre mattan? Det sitter variatorkit och Y-rör på den.

Har ni sen tips på vart man enklast köper boggieförlängning så vore det bra, gärna om mattor går att beställa på samma ställe :)

Mvh
Han som önskar 1,5 meter snö till julklapp!
 

AlexM

Välkänd medlem
4 okt 2009
552
1
16
Boden
Hade jag varit du skulle jag förlänga mer,minst 365 men det är ju jag det.
Tror inte du märker så stor skillnad på den lilla skillnaden mellan 325 och 345?
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Känner mig som en dålig arctic kännare nu, men vad är bredden på F serien då trodde det var samma som traditionella mattor.

Vet att firecat serien har smala mattor, men nog klev som upp till full bredd på F serien igen?
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Sorry, det var jag som cyklade istället för körde skoter... tog för givet att det var en äldre Firecat. Läste slarvigt.
 

Rackelsmurf

Välkänd medlem
21 okt 2008
284
0
16
Utanför Piteå
Då är jag övertygad, återstår bara att se om man tar sig råd redan denna månad eller väntar in nästa lön, på den obefintliga snö som finns ju duger den gamla mattan :bigsmile: