Nbb xenon alpha 225 12v komplett

Blackbull

Välkänd medlem
18 mar 2013
106
0
6
Umeå
Hej skoterbröder,
Är less nu på att blivit av med denna uppsättning 2gånger hemma på parkeringen så konmer inte sätta dit min nya uppsättning, säljer mitt nya kitt med 3st nbb xenon, kabelsats, reghållare för 3st ljus.
Dessa kostar alltså 3195kr/st i butik, säljer allt i oöppnade förpackningar (extraljus o kabelsats) för 4000kr, intresserad?, skicka pm, köpare betalar frakt.

Mvh
 

Blackbull

Välkänd medlem
18 mar 2013
106
0
6
Umeå
m.blocket.se/vasterbotten/Varsting_NBB_225_alpha_12v_xenon_komplett_57646662.htm?ca=11&w=3

Ingen som ska ha bra lyse i vinter? :)
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Nej tack men kan varmt rekommendera dem, monterade likadana på min bil för ett par veckor sedan och de lyser verkligen kanonbra!
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Synd att NBB verkligen ser dassiga ut efter ett par år om man inte kör med stenskottskydds men då ser dem ju förjävliga ut med det... Dock riktigt bra lyse!



Nästa bil blir det då 3st Lightforsche 240 Blitz 70w xenon dock kostar det ju 10-12 tusen menmen..
 

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Synd att NBB verkligen ser dassiga ut efter ett par år om man inte kör med stenskottskydds men då ser dem ju förjävliga ut med det... Dock riktigt bra lyse!



Nästa bil blir det då 3st Lightforsche 240 Blitz 70w xenon dock kostar det ju 10-12 tusen menmen..
Upplever att livslängden är lika dåliga med alla som har plastlincer, är väl bara Bosch Big Knick, Navigator och Hella 3003 som har glaslincer?
Hursomhelst så tror jag väldigt få smiskar NBB lyktan på fingrarna, varken då det gäller ljus, livslängd och design.
Dom blir ju rent motbjudande vackra med LED slingan!
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Upplever att livslängden är lika dåliga med alla som har plastlincer, är väl bara Bosch Big Knick, Navigator och Hella 3003 som har glaslincer?
Hursomhelst så tror jag väldigt få smiskar NBB lyktan på fingrarna, varken då det gäller ljus, livslängd och design.
Dom blir ju rent motbjudande vackra med LED slingan!
Du har nog alldeles rätt i det du säger!

Dock är vi inte överens om detta med LED slingan tycker det ser rent bedrövligt ut om Jag ska vara ärlig... :blink1:
 

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Vågar du inte testa LED-extraljus då? Tekniken har gått framåt!
Hade LED på våran servicebil tidigare, dom vart ersatta av NBB xenonare nu i höst.
Upplevde att det var svårt att få bra ljusbild på dom.

DÄREMOT, har vi en pickup på firman som har 2st LED ramper, dessa ger däremot ljus utav satan.
Men vi upplever ändå att med tanke på vad dom kostar så hade vi nog ändå fått mer ljus för pengarna via en xenonlykta.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Synd att NBB verkligen ser dassiga ut efter ett par år om man inte kör med stenskottskydds men då ser dem ju förjävliga ut med det... Dock riktigt bra lyse!



Nästa bil blir det då 3st Lightforsche 240 Blitz 70w xenon dock kostar det ju 10-12 tusen menmen..
synd att lightforcarna lyser pissigt dåligt. en kompis har 4 såna på lastbilen han kör, dock halogen men 4 knickare med halogen lyser ju bättre än dom. har 5 knickare på min bil, 3 med 75w xenon och 2 med 35w xenon och det lyser ganska bra, men satte i 75w xenon i 2 navigatorer i helgen, och satan vad långt dom lös, så blir nog att byta till såna
 

dude

Välkänd medlem
3 nov 2010
920
1
16
norrbotten
Är det stor skillnad mellan nbb å navigatorer, vilka lyser längst?

Skickat från min Lenovo A850 via Tapatalk 2
 

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Är det stor skillnad mellan nbb å navigatorer, vilka lyser längst?

Skickat från min Lenovo A850 via Tapatalk 2
Bägge finns med både "spridnings" & "punkt" reflektorer. Har ägt bägge typer av dessa fabrikat i mina dagar, och jag vågar lova att NBB lyser bättre i vilket fall.

Navigatorerna jag hade var otroligt snygga, men med rostfritt hus och skruvar så läkte dom in vatten, vilket resulterade i att reflektorerna rostade upp i botten.
 

dude

Välkänd medlem
3 nov 2010
920
1
16
norrbotten
Ja , men om man köper nbb halogen å konverterar om det till 75w xenon blir det bättre ljus än nbb original med xenon?

Skickat från min Lenovo A850 via Tapatalk 2
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Lightforce skulle jag aldrig betala för. Sämre skrot har jag aldrig haft, satt två (halogen, visst) på bilen när jag köpte den.
Inte nog med att de lyste dåligt, trängde även in vatten så reflektorerna blev förstörd.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Lightforce skulle jag aldrig betala för. Sämre skrot har jag aldrig haft, satt två (halogen, visst) på bilen när jag köpte den.
Inte nog med att de lyste dåligt, trängde även in vatten så reflektorerna blev förstörd.
sen är dom fula som stryk också, och ryms inte i grillen på en vanlig bil om man inte ska flytta fram dom 1 dm från kofångarn
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
synd att lightforcarna lyser pissigt dåligt. en kompis har 4 såna på lastbilen han kör, dock halogen men 4 knickare med halogen lyser ju bättre än dom. har 5 knickare på min bil, 3 med 75w xenon och 2 med 35w xenon och det lyser ganska bra, men satte i 75w xenon i 2 navigatorer i helgen, och satan vad långt dom lös, så blir nog att byta till såna
Jasså joo jag har själv inte prövat lightforce men tycker dem ser förbannat fina ut!
Har 7st big knick på lastbilen dock halogen och tycker dem lyser tillräckligt.


Hade nog köpt Bigknick till min nuvarande bil om det inte vore att det är klarglas på min bil och tycker Bigknickarna ser lite gammeldags ut.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Ja , men om man köper nbb halogen å konverterar om det till 75w xenon blir det bättre ljus än nbb original med xenon?

Skickat från min Lenovo A850 via Tapatalk 2
Det man lär tänka om om man konverterar är att lampan hamnar rätt, så man får rätt ljusbild.
Vet att man ibland kan behöva shimsa lampan för att ljusbilden ska bli rätt...
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Men hur gör ni när ni xenonkonventerar big knickarna? Man får ju INTE plats med ballasten i lamphuset även om man har Slimballast ,

Ids inte montera dem innanför grillen på en V70-07 då man måste bort med hela fronten för att komma åt.
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Men hur gör ni när ni xenonkonventerar big knickarna? Man får ju INTE plats med ballasten i lamphuset även om man har Slimballast ,

Ids inte montera dem innanför grillen på en V70-07 då man måste bort med hela fronten för att komma åt.
Ledsen att behöva säg det men du lär göra så. Har fem stycken konverterade knickar på bussen men där fanns det däremot perfekta platser för ballasterna.